تازه‌ترین نقاشی‌های فرشید شیوا عصر جمعه ٢۵ دى ماه در گالری شکوه رونمایی می‌شود.

 «مواجهه» عنوان این نمایشگاه است که شامل هشت پرتره در ابعاد بسیار بزرگ از هشت استاد بزرگ هنر ایران همچون محمود دولت آبادی، زنده یاد بهمن محصص، پرویز تناولی، منوچهر معتبر، واحد خاکدان، علی اکبر صادقی و… است. 

فرشید شیوا که از سال ۸۷ بر روی نقاشی پرتره‌های بزرگ متمرکز است، در این نمایشگاه پنج اثر از مجموعه «مواجهه» که در سه سال اخیر کار شده و تاکنون دیده نشده را درکنار سه اثر از مجموعه پرتره‌های گذشته‌اش با تکنیک رنگ روغن به نمایش می‌گذارد. پرتره‌های او بیش از دو متر ارتفاع دارند، او معتقد است ابعاد بزرگ موثر‌تر است و پیچیدگی‌های بسیار دارد. 


فرشید شیوا متولد ۱۳۵۳ تهران است. او کار‌شناس نقاشی و کار‌شناس ارشد تصویر سازی از دانشگاه هنر تهران دارد و عضو هیئت مدیره و نایب رییس موسسه فرهنگی هنری قباد شیوا است؛ او در سال ۱۳۹۳ مدرک تکمیلی افتخاری درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. همچنین چاپ کتاب «طراحی‌های ذغالی فرشید شیوا» و حضور در آرت اکسپو تهران در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۲، شرکت در حراج cornette de saint cyr پاریس در سال ۲۰۰۹ و art walk festival لس انجلس در سال ۱۳۸۸ را در کارنامه هنری خود دارد.


نمایشگاه نقاشی‌های «مواجهه» هفتمین نمایشگاه انفرادی شیوا محسوب می‌شود. او تاکنون در بیش از بیست نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی در ایران شرکت کرده است.

 

نمایشگاه پرتره‌های فرشید شیوا تا ۳۰ دی ماه ۹۴ در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از این آثار از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى پلاک ١٩ دیدن کنند.