فراخوان ششمین دوره جایزه عکس شید (SHEED AWARD 2015) منتشر شد.

در ششمین دوره جایزه شید در «بخش رقابتی» تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود. تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت عکس آنلاین صورت می‌گیرد.

هر عکاس حداکثر با ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل ۷ تا ۱۵ فریم عکس می‌تواند در جایزه شید شرکت کند.

مجموعه عکس‌ها باید در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۱ دی ۱۳۹۳ لغایت ۱۲ دی ۱۳۹۴) عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه‌های بلند مدت که در بازه زمانی بیش از یکسال گذشته عکاسی شده‌اند، حداقل ۳ فریم از عکس‌های مجموعه باید در سال ۲۰۱۵ عکاسی شده باشد.

همچنین تنها مجموعه عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکس‌های مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.

شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه هر سال توسط سایت عکس آنلاین برپا می‌گردد همهٔ عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

ششمین دوره جایزه شید با حضور نادر داوودی، رضا معطریان، آرش خاموشی، بهنام صدیقی و عباس حاجی محمدی بعنوان اعضای هیات داوران برگزار می‌شود و عکاسان علاقه‌مند باید مجموعه عکس‌های خود را حداکثر تا پایان ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ (۳۰ ژانویه ۲۰۱۶) بصورت اینترنتی ارسال کنند.