نمایشگاه عکس مهدی وثوق نیا با عنوان «پامنار» روز جمعه ۲ بهمن در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود.

 

طبق اعلام دست اندرکاران در این نمایشگاه ۱۰ عکس در ابعاد  ۳۶×۲۴ سانتی متر و  ۱۳  عکس در ابعاد ۷۵×۵۰  سانتی متر به نمایش درخواهد آمد.
 

در بیانیه‌ی این نمایشگاه  می‌خوانیم:
«آنجا پامنار است، محله ای که تاریخی را در خود جای داده، تاریخی از دوره صفوی تا عهد پهلوی؛ تاریخی که مساوی با تاریخ این شهر بزرگ است.

در قدم زدن های پی در پی ام در این مکان که روزگاری مرکز تهران قدیم به حساب می‌آمده رو در رو شدم با معماری حال آن و با دیدن فرم‌ها، شکل‌ها، در‌ها و دیوار‌ها، گذر‌ها و رنگ‌ها به فضاهای خالی رسیدم که بیش از هر چیزی من را به «گذشته و حال» پیوند می‌داد.

گذشته ای با اتفاقات زیاد و حال با تغییرات شهری. بافت امروزی پامنار شکل بصری جدیدی از یک محله تاریخی به وجود آورده، شکلی که مدرنیته و سنت را در کنار هم جمع کرده و حاصل چشم اندازی شده عجیب و قابل تامل هنگامی که آن‌ها را با زوایه باز ببینی. 
 

مجموعه «پامنار» در ادامه عکاسی از شهر‌ها، مکان‌ها و چشم اندازهایی از کشورم ایران است که نگاه مرا در سالهای اخیر به خود مشغول داشته. این مجموعه حدود ۲ سال (۱۳۹۲تا ۱۳۹۳) در روزهای تعطیل عکاسی شده است.»
 

مهدی وثوق‌نیا متولد سال ۱۳۵۰ در قزوین و دانش‌آموختهٔ مقطع کار‌شناسی رشتهٔ «عکاسی» از دانشگاه آزاد تهران مرکز است.
وی تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس برگزار کرده است و برپایی نشست‌های آموزشی، تدریس عکاسی و داوری مسابقات عکس متعددی در کارنامهٔ کاری او به چشم می‌خورد. 
وثوق‌نیا در آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای مدرس کلاس عکاسی مستند است.
 

آخرین نمایشگاه او با عنوان "انزلی"  بهمن ماه سال گذشته در گالری راه ابریشم برگزار شد.

 

بازدید: ۳ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۴   ساعت ۱۵ تا ۱۹

گالری شنبه ها تعطیل است.

گالری راه ابریشم: تهران، فرمانیه غربی، بین آبکوه و آقایی، پلاک ۱۰۳ واحد ۲