«مصطفی سون» عکاس معروف ترکیه‌ای روز  جمعه ۹ بهمن ۹۴ همزمان با رونمایی از کتاب شعر و عکس «شهر یک نفره» در تهران حضور می‌یابد.


  کتاب تصویری «شهر یک نفره» مجموعه‌ای از عکس‌های مصطفی سون و «روزبه‌ روزبهانی» است که با شعرهایی از شاعران ترکیه‌ای به انتخاب و ترجمهٔ «سیامک تقی‌زاده» منتشر شده است. تمامی علاقه‌مندان  می‌توانند کتاب «شهر یک نفره» را از  طریق فروشگاه آنلاین «سایت عکاسی» خریداری کنند.


   مصطفی سون متولد ۱۹۷۴ میلادی در شهر سیواس ترکیه، از سال ۱۹۹۵ در روزنامهٔ صبح ترکیه به عنوان عکاس خبری مشغول به کار شد و در روزنامه‌های حریت، یکشنبه و ملیت کار کرد و در ‌‌نهایت در روزنامهٔ آکشام عکاسی خبرنگاری را خاتمه داد. سون پس از استعفا از روزنامهٔ آکشام، در زمینهٔ عکاسی خیابانی که خودش آن را «شاهدی برای زندگی» می‌نامد، به عنوان یکی از مهم‌ترین و بهترین عکاسان ترکیه خود را مطرح کرد.


   پس از نمایشگاه‌های گروهی متعددی که با عکاسان معتبر برگزار کرده بود، در سال ۲۰۱۳ اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را تحت نام تک در معرض دید علاقه‌مندان گذاشت. از وی دو کتاب به چاپ رسیده است که کتاب اول او شامل عکس‌های اینستاگرامش با نام «اینستانبول» در مارس ۲۰۱۴ و کتاب دومش با نام «عکاسی خیابانی» که حاوی مطالبی جهت علاقه‌مندان عکس خیابانی‌ست در ماه می‌۲۰۱۴ منتشر شد.
صفحه اینستاگرام مصطفی سون با بیش از یک و نیم میلیون دنبال کننده در میان کاربران ایرانی شناخته شده است.


   مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب «شهر یک نفره» با حضور مولفان اثر جمعه ۹ بهمن‌ماه ۹۴ در کتاب‌فروشی نشرچشمهٔ آرن برگزار می‌شود. شرکت در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 

کتاب ‌فروشی نشرچشمهٔ آرن: تهران، شهرک قدس (غرب)، بلوار فرحزادی، نرسیده به بزرگراه نیایش، خیابان حافظی، نبش خیابان فخار مقدم، مجتمع تجاری آرن، طبقه دوم