نمایشگاه انفرادی عکس حسین شاه‌میری با عنوان «همین حوالی» از روز دوشنبه ۱۲ بهمن  ۹۴ در مرکز تهران شرق دانشگاه پیام نور برپا می‌شود.

   طبق اعلام دست‌اندرکاران، در این نمایشگاه ۳ عکس پانورامیک در ابعاد ۳۰۰ ×۱۰۰ سانتی‌متر و تعدادی عکس در ابعاد۴۰ × ۳۰  سانتی‌متر ارائه‌ شده است. در متن بیانیه نمایشگاه آمده است:

«سفر ما، سفری توریستی نبود، ما نمی‌رفتیم تا از اماکن تاریخی و بناهای قشنگ عکس بگیریم، ما می‌رفتیم تا آدم ها را کشف کنیم. تا از نزدیک در شادی ها و غم‌های مردمی که نمی‌شناختیمشان مشارکت کنیم. اگر انسان، ماجراجویی پیشه کند، بی‌تردید تجربه‌هایی کسب می‌کند که دیگران از آن محروم‌اند؛ ما برای در پیش گرفتن این سفر، شیر یا خط انداختیم. شیر آمد، یعنی باید رفت و ما رفتیم. اگر خط هم می‌آمد و حتی اگر ده بار پشت سرهم خط می‌آمد، ما آن را شیر می‌دیدیم و به راه می‌افتادیم. انسان میزان همه چیز است، نگاه ماست که به همه چیز معنا می‌دهد و ما می‌خواستیم این‌گونه باشد و شد؛ مهم نبود که آیا شتاب زده تصمیم گرفتیم یا نه.

  مهم آن بود که گام در راهی گذاشتیم که دوست داشتیم، ما به راه افتادیم و رفتیم و رفتیم، هنگامی که بازگشتیم دیگر آن آدم پیش نبودیم، عوض شده بودیم، سفر نگاه ما را به اوج‌ها برده بود و بزرگ‌تر شده بودیم، آن افراد که روزی به سفر رفته بودند، در آن دوردست مُردند و آنان که بازگشتند آدم‌های تازه‌ای بودند. ما تفسیر خودمان را از آن چه دیده و یا شنیده بودیم به‌صورت واقعیتی از دریچه نگاهمان به‌صورت عکس‌هایی پراکنده به شما ارائه کردیم. اکنون شمارا تنها می‌گذاریم با نگاه آدمی که زمانی بود.»

   شایان ذکر است؛ متن بیانیه‌ی او با اندکی تغییر، برداشتی است از کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت نوشته ارنستو چه گوارا و ترجمه ی رضا برزگر.  حسین شاه‌میری متولد سال ۷۱ و دانش‌آموخته رشته «عکاسی» است. وی فعالیت خود را در زمینهٔ عکاسی از سال ۹۰ آغاز کرده است و این دومین نمایشگاه انفرادی اوست. 

گشایش: یکشنبه ۱۲ بهمن – ساعت ۱۰ 
نمایشگاه تا پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۴ هر روز از ساعت ۱۰  تا ۱۵ دایر است. 
دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق: تهرانپارس، حکیمیه، بلوار بابائیان، کوچه شیرازی