نمایشگاهی از عکس‌های مهدی عبدالکریمی با عنوان «در میان اتوبان‌ها» از جمعه ۳۰ بهمن ۹۴ در گالری محسن گشایش می‌یابد.

  عکاس در استیتمنت این نمایشگاه می‌نویسد: «جامعه پدیده‌ایست غیر طبیعی، چرا که همواره با طبیعت خویش در ستیز است . جامعه به واسطه تغییر در ساختار خاستگاه‌اش تشکیل می‌شود و با خلق مفاهیم جدید، تعریف خود را حفظ می‌کند.  مفاهیمی که در بدو تشکیل آن جامعه زیرساخت‌های آگاهی خالقان را فراهم نموده‌اند، به مرور زمان به ابزاری بدل می‌شوند که فرسوده شده و رو به نابودی می‌روند. تشکیل جامعه امری -است غیرطبیعی، چرا که در اساس، خود دارای ساختاری سرکوب‌گر است. جامعه زاده‌ی فرایندی است که به ناچار خود و بسترش را رام می‌کند».

  همچنین در بخشی از متن منتشرشده در کاتالوگ نمایشگاه به قلم زانیار بلوری آمده است: «روایت عبدالکریمی روایتی نیست از روزگاری که اسطوره‌ی طبیعت مکان زایش بود و کوه به سبب مأمن و مأوای انسان، مقدس و قابل احترام. روزگاری که خدای خدایان و فرمانروای آسمان‌ها زئوس برفراز کوه از مادر زاده شد. موسی ده فرمان خداوند را در کوه سینا دریافت کرد. محمد بر بالای کوه، در غار حرا با جبرئیل دیدار کرد و زرتشت در بالای کوه با اهورامزدا سخن گفت. روزگاری که در برابر عظمت و بزرگی کوه، انسان و فرهنگ‌اش هیچ نداشت جز کرنش و پرستش. به شکلی کاملا متضاد، روایت عبدالکریمی روایتی است از امروزی که کوه هیچ نیست جز تلی خاکِ قابل جابه‌جایی و انتقال. روزگار فجیع‌ترین امکان اسطوره‌زدایی از طبیعت، توسط انسان. روزگار کندن، تغییرشکل دادن، منهدم و مسطح و جابه‌‌جا کردن. روزگار ساختن کوه در خطِ تولیدِ بدیل‌سازِ طبیعی؛ چمن خشک و گل بی‌بویِ مصنوعی، پارک‌های گَرد و خاکِ جنگلی. روایت عبدالکریمی روایتی است از تاراج، از عصر معدن و گرانیت و سرامیک و ویلا و آپارتمان؛ روایت عصر آدم‌های کوه‌خوار. بحرانی معاصر به سبب طمع و ولع، فرسایش زیاد، کمبود زمین، گسترش بی‌رویه جمعیت و ساخت‌وساز.»

  مهدی عبدالکریمی متولد ۱۳۶۵ در تهران است. مدرک کارشناسی گرافیک خود را از دانشگاه آزاد تهران دریافت کرده و عکاسی را خارج از دانشگاه فرا گرفته است. این سومین نمایشگاه انفرادی او به شمار می‌رود و تاکنون در بیش از پانزده نمایشگاه گروهی هم شرکت داشته است.

گشایش: جمعه ۳۰ بهمن – ساعت ۱۶ تا ۲۲
نمایشگاه تا ۱۲ اسفند ۹۴ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ ادامه دارد.
گالری روز‌های پنجشنبه تعطیل است.
گالری محسن: تهران، بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان،خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی