نمایشگاه عکس «روزهای زندگی ۴» از روز چهارشنبه ۵ اسفند ۹۴ در فرهنگسرای اخلاق گشایش می‌یابد.

    طبق اعلام مسئولین برگزاری، این نمایشگاه شامل ۵۳ عکس از ۴۰ عکاس  با رویکرد مستند اجتماعی است که در ابعاد ۷۰×۵۰ سانتی‌متر ارائه خواهند شد. داوری این دوره از جشنواره را ابراهیم سیسان، علی میراسماعیلی، سعید کیایی، مجید اکبری و اصغر خدایی برعهده داشتند.

  ساسان فهیمی نظری در یادداشتی برای این نمایشگاه می‌شود: «روزانه تعداد بی‌شمار و عظیمی عکس میان رسانه‌های گوناگون دست به‌ دست و دیده به‌دیده تولید و منتشر می‌شود. شب با انبوهی از خاطرات تصویری خودآگاه و ناخودآگاه چشمان‌مان را می‌بندیم. با این حال راز دوباره دیدن و زندگی مکرر میان این عکس‌های بی‌شمار چیست ؟

   الن بدیو در جایی می‌گوید‌: "‌ کسی که از عشق شروع نکند، هیچ‌گاه به ماهیت فلسفه پی نخواهد برد". به نظر این گفته علاوه بر فلسفه در باب عکاسی نیز صادق است. انسان همواره مشتاق یا به زبانی دیگر محکوم به بودن است. هر روز زندگی را از نو تمرین می‌کند و عکس‌ها در کیفیت طی-کردن این مسیر، یاری‌رسانند.

   عکس‌ها چه زاویه‌های تاریک و سخت زندگی را بازنمایی کنند و چه روشنایی‌ها را امیدی افزون بخشند، در هر دو مقام نفَس نفسِ هستی را جلوه افزون‌تری می‌بخشند و زندگی را زنده‌تر معنا می-کنند. روزهای‌زندگی هیچ‌گاه تمام نمی‌شوند و هردم بازآفریدن زندگی می‌تواند خودِ عشق باشد. این همان نفسِ عکاسی‌‌ست.       

   درک و حضور میان این عشقِ عکاسانه منحصر به نسل خاصی از عکاسان نمی‌تواند باشد. پیشینه در این حضور کمترین نقش را داشته و نمایشگاه پیش رو نشانه این مدعاست. به جز چند نام باسابقه، بیشتر عکاسان مجموعه چهارمِ روزهای‌زندگی دوستانی هستند که شاید اولین تجربه نمایشگاهی‌شان باشد. در بیشتر عکس‌ها شاهد نگاه مثبت و امیدوارانه یا لااقل نگاه اجتماعی و نه فردی به زندگی هستیم. این دیدگاه و میدان‌دادن به این نوع نگاه و طیف عکاسان، رویکرد سه دوره قبل نمایشگاه روزهای‌زندگی بوده که به صورت چشمگیری در رویداد چهارم به ثمر نشسته‌است.

 عکس‌هایی که خواهیم دید یادآورمان می‌شوند که روزهای‌زندگی به دور از ژست‌های شبه روشنفکرانه و عموما تلخ، قصد ساده‌بودن و ساده‌ماندن دارد.»

گشایش: چهارشنبه ۵ اسفند – ساعت ۱۵
نمایشگاه تا ۱۵ اسفندماه ۹۴ همه‌روزه (به‌جز روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۷ ادامه دارد.
فرهنگسرای اخلاق: تهران، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار