فیلم «بیست سال بعد» به کارگردانی ادواردو کوتینیو از بخش سینمای مستند: سینمای سوم، روز شنبه ۸ اسفند ماه ۹۴ ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. 

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک از بخش سینمای مستند: سینمای سوم، روز شنبه هشتم اسفندماه ساعت ۱۷ فیلم «بیست سال بعد» به کارگردانی ادواردو کوتینیو محصول سال ۱۹۸۵ برزیل به مدت ۱۲۰ دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصرتهران به نمایش در می‌آید.

«بیست سال بعد» مستندی برزیلی به کارگردانی ادواردو کوتینیو است که ساخت آن از ۱۹۶۴ آغاز شد. با این همه به دلیل مضمونی که فیلم به آن می‌پرداخت تعدادی از بازیگران و عوامل فیلم بازداشت شدند و پلیس تلاش کرد راش‌های فیلم را توقیف کند، هرچند کوتینیو سرانجام توانست یک حلقه از آن‌ها را حفظ کند. در ۱۹۸۴، پس از بیست سال از آغاز فیلمبرداری فیلم، او داستان خوان پدرو تخیرا، از رهبران اتحادیهٔ دهقانان را که در ۱۹۶۲ در پارایبا به دستور زمین‌داران به قتل رسیده بود به سرانجام رساند. در ۱۹۶۲ کوتینیو که به‌طور تصادفی جایگزین یکی از فیلم‌برداران سازمان ملی فرهنگ برزیل (CPC) شده بود، از تظاهراتی بر سر مرگ تخیرا در پارایبا فیلم گرفت و در آنجا برای اولین بار با الیزابت، بیوهٔ تخیرا ملاقات کرد.کوتینیو پس از بازگشت به ریو دو ژانیرو، با پیشنهاد ساخت فیلمی از جانب CPC مواجه شد. او در ابتدا قصد داشت فیلمی دربارهٔ اشعار ژوائو کابرال دملو نتو بسازد، اما در پیِ عدم موافقت شاعر، تصمیم گرفت زندگی تخیرا را به تصویر بکشد. در ۱۹۶۳ او به پارایبا و پرنامبوکو رفت و طی سه سال فیلمنامه‌ای بر اساس تلاش‌های خانم تخیرا نوشت.

 یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.