مراسم اهدای جوایز دومین مسابقه مستقل عکس دست‌دوم روز جمعه ۷ اسفند ۹۴ در گالری راه ابریشم برگزار شد.در این مراسم هم‌زمان با گشایش نمایشگاه آثار برگزیده از برندگان مسابقه نیز تقدیر به عمل آمد.

   عمادالدین انوشیروانی، دبیر جشنواره، با خواندن بخش‌هایی از کتاب «لذتی که حرفش بود» نوشته پیمان هوشمندزاده، مراسم را آغاز کرد. وی در ادامه از همکاری دو گالری تخصصی عکس ایران (راه ابریشم و Ag) در برگزاری این مسابقه قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این همکاری اتفاقات بهتری برای این مسابقه مستقل خواهد افتاد.

   همچنین توضیحاتی پیرامون نحوه برگزاری مسابقه و انتخاب آثار توسط دبیر مسابقه ارائه شد. بعدازآن با حضور اسعد نقش‌بندی، نماینده هیات داوران؛ برگزیدگان دومین مسابقه مستقل عکس دست‌دوم معرفی شدند.

   نسترن فرجاد پزشک، امین کفاش‌زاده، نوید ریحانی با تک عکس‌های خود و شفق کلهر و مجید فراهانی با مجموعه‌های خود موفق شدند تا عنوان برگزیده دومین دوره این مسابقه را کسب کنند و از طرف هیات داوران جوایزی را دریافت کردند.

   همچنین از کتاب مسابقه رونمایی و به‌تمامی شرکت‌کنندگان حاضر در برنامه اهدا شد. این کتاب در ۱۰۰ صفحه گلاسه، چاپ چهار رنگ، جلدسخت، به چاپ رسیده و طراحی گرافیک آن به عهده گروه دست‌دوم بوده است.

   دبیر این مسابقه در ادامه صحبت‌های خود پیرامون کتاب افزود: «تمامی مراحل مسابقه دست‌دوم تنها با مشارکت مخاطبانش به سرانجام می‌رسد و این کتاب نیز به مشارکت همه مخاطبان خود نیاز دارد. صحافی این کتاب بر عهده همه مخاطبان است و هرکسی باید با امکاناتی که درون جعبه کتاب قرار دارد کتاب خودش را صحافی کند».

   در انتهای برنامه نیز دبیر مسابقه خبر از برگزاری گرنت ۵۰۰۰ دلاری «دست‌دوم» در تابستان سال آینده داد و خاطرنشان کرد که این گرنت در کنار فراخوان سومین دوره این مسابقه منتشر خواهد شد. گفتنی است هیات داوران دومین مسابقه مستقل عکس «دست‌دوم» شامل مهرداد افسری، نیوشا توکلیان، بابک کاظمی، اسعد نقش‌بندی و محمودرضا نوربخش؛ از بین حدود ۲۰۰۰ عکس رسیده به دبیرخانه تنها ۳۱ اثر را برای حضور در نمایشگاه و کتاب مسابقه انتخاب کردند و از این میان به پنج برگزیده هم‌تراز هدایایی اهدا کردند.

   نمایشگاه دومین مسابقه مستقل عکس «دست‌دوم» تا ۱۷ اسفندماه ۹۴ در گالری راه ابریشم به نشانی تهران، بلوار کشاورز، بین وصال و قدس، پلاک ۲۱۰، ساختمان تکنو آجر، طبقه چهارم از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.