فیلمی تجربی از جاسم غضبانپور، عکاس ایرانی، پنجشنبه ۱۳ اسفند ۹۴ از ساعت ۱۶ در قالب جشنواره فیلم «تصویر سال» در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درخواهد آمد.  

   به گفته جاسم غضبانپور، این فیلم تجربه‌ای است که در آن سعی شده تا یک پروژه عکاسی با شیوه‌ای متفاوت نمایش داده شود و در آن از تکنیک‌های ساخت فیلم مانند مونتاژ عکس‌ها برای ایجاد حس حرکت، صدا و موسیقی استفاده شده تا برای بیننده جذاب‌تر باشد.

   این فیلم نتیجه یک سفر ۵ روزه با نگاه مستند اجتماعی (عکاسی خیابانی) است که از فرودگاه تهران شروع و پس از توقفی در فرودگاه استانبول به میلان و محل اکسپوی بزرگ آن شهر ختم می‌شود. غضبانپور معتقد است که که در این فیلم سعی کرده بیننده را در مسیر حرکت و گشت و گذارش در شهر و اکسپوی آن با خود همراه کند.

  جاسم غضبانپور متولد ۱۳۴۲ در خرمشهر است که از سال ۱۳۵۵ کار خود را با عکاسی مستند اجتماعی شروع و از همان ابتدا تلاش در ثبت اوضاع و احوال مردم زادگاهش کرد. او فعالیت خود را با عکاسی از وقایع انقلاب اسلامی ادامه داد و بعدها با شروع حمله عراق به ایران عکاسی از جنگ را آغاز کرد و تا پایان جنگ به عنوان عکاس در جبهه‌ها فعالانه حاضر بود.

  وی سال ۱۳۶۶ در مقطع کارشناسی رشتهٔ عکاسی از دانشگاه هنر تهران فارغ‌التحصیل شد و عکاسی از خرمشهر بعد از بازپس‌گیری آن از نیروهای بعثی عراقی و عکاسی از تهران و وقایع مربوط به دوره موشک‌باران در سال ۱۳۶۷ را می‌توان به عنوان فعالیت‌های شاخص او در دهه ۱۳۶۰ شمسی دانست. غضبان‌پور پس از اتمام جنگ به عکاسی از وجوه فرهنگی و هنری ایران در تمام ابعاد ممکن پرداخت و تا امروز علاوه بر چاپ چندین جلد کتاب در زمینه جنگ، نزدیک به ۴۰ جلد کتاب در زمینه ایران‌شناسی دارد.

  «اکسپوی میلان» نمایشگاهی جهانی است که هر پنج سال یک‌بار با موضوعی متفاوت پیرامون مسایل بشری در این شهر ایتالیا برگزار می‌شود. اکسپوی ۲۰۱۵ از اردیبهشت ۹۴ به مدت ۶ ماه در میلان و با عنوان "تغذیه زمین، انرژی برای زندگی" برگزار شد. ۱۴۰ کشور، بهترین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای خود را با هدف تهیه غذای سالم و مغذی برای همه در عین احترام به زمین و حفظ تعادل آن به نمایش گذاشتند.