مراسم اختتامیه سومین جشنواره عکس کشوری کِرَسم اوَز، همزمان با مراسم‌ «روز شهر اوَزفارس»، روز شنبه ۷ فروردین ماه ۹۵ در سالن پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز برگزار شد.

   پروفسور عبدالمجید ارفعی اوزی، پژوهشگر و ایلام‌شناس و دکتر مهدی مقیم‌نژاد، مترجم واستادیار دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران از میهمانان ویژهٔ این مراسم بودند. در ابتدای مراسم فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اوز، ابراز امیدواری کرد که کتاب عکس‌های جشنواره به پیشنهاد مهدی مقیم‌نژاد و محسن بایرام‌نژاد، داوران جشنواره و امین بحرانی، دبیر جشنواره، با همیاری خیرین فرهنگی اوز تا خردادماه امسال منتشر شود.

   دکتر مهدی مقیم‌نژاد به‌عنوان نماینده هیئت‌داوران جشنواره، ضمن سپاسگزاری از مهمان‌نوازی مردمان اوز، از اینکه این جشنواره در زمانی بسیار محدود یک‌ماهه توانسته است با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی به حد استانداردهای کشوری در جنبه‌های مختلف به‌خصوص در زمینهٔ عکس‌های کتاب و نمایشگاه برسد، ابراز خوشحالی کرد. وی شهر اوز را یک خانواده بزرگ و واقعی توصیف کرد و به همه بزرگان این شهر وعده داد که انتشار کتاب جشنواره سند مکتوبی است که، اعتبار جشنواره را افزایش می‌دهد.

   در پایان، مراسم اهدای جوایز به برندگان برگزار شد که در بخش اصلی جشنواره، خانواده، آثار عبداله حاجی‌پور از کازرون، محمدرضا مسندانی از بندرعباس، محمودرضا معینی‌پور از شیراز به‌صورت هم‌سطح به‌عنوان سه اثر بر‌تر معرفی شد و تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر و هدیه نقدی دریافت کردند. در بخش ویژه جشنواره، تندیس ویژه جشنواره و لوح تقدیر و یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای مشترک به محمدرضا رحیمی و احمد سعیدی رسید واز اثر مریم خواجه افضلی تقدیر شد.

   در بخش عکس نوشت جشنواره که به‌صورت ضبط‌شده و قسمت‌هایی از برنامه به‌صورت زنده خوانش شد، سه اثر بر‌تر از مهدیه کنگرانی فراهانی بود که وی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.در پایان مراسم، نمایشگاه عکس‌های جشنواره افتتاح شد و حاضران اختتامیه در نگارخانه موزه مردم‌شناسی اوز، به تماشای آثار بر‌تر و راه‌یافته به نمایشگاه پرداختند.