کتاب «در‌ها و یاد‌ها» شامل عکس‌هایی از عباس کیارستمی به تازگی در ابعاد ۲۴×۳۲ سانتیمتر بر روی کاغذ گلاسه از سوی نشر «نظر» منتشر شده‌ است.

  این کتاب شامل عکس‌های او از در‌هایی است که نه از آن صورتک‌ها و نقوش برجسته خبری هست، نه از آن تاج‌های گل اثری. نه نقش سرشیر بر سردرش نمایان است و نه کنده کاری‌های پرتکلف استادانه و موجودات اساطیری بر آن‌ها پیداست. درهای کیارستمی همه درهایی کهنه‌اند، درهایی خسته و خراب، فرسوده‌ی زمان و سوده‌ی سالیان؛ رنگ باخته و طبله و تاول زده، پوسته پوسته از هزار جرقه‌ی نادیدنی.

   کلیه‌ی علاقمندان می‌توانند این کتاب را که با قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است، از فروشگاه اینترنتی «سایت عکاسی» خریداری کنند و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   داریوش شایگان مجموعه‌ی «درها و یادها» را اینگونه توصیف می‌کند: «این در‌ها، افتاده‌ی غفلت دوران، تسلیم تا مرتبه‌ی عدم، تاب آورده از نهیب حادثه‌ها، گویی مصائبی دور و دراز را که از همه سو بر آن‌ها رفته فاش می‌گویند. این در‌ها، شاهدانی خاموش‌اند بر آنچه در حضورشان گذشته: گام‌های مرددی که گردشان پرسه زده، بی‌جرأتی که از آستانه عبورشان می‌دهد؛ گام‌های کسانی که به خلوت راه یافته تا آن عشق ازلی را بازیابند که از دیرباز در طلبش بوده‌اند؛ گام‌هایی که به سودا و صبوری بر آستان انتظار ساییده شده و بازگشته‌اند اما اندکی از جانشان را آنجا بر جا نهاده‌اند؛ گام‌های آنان که در پس این در‌ها با سعادت قرین شده و فرسوده‌ی سال و ماه، عمری کرده و درگذشته‌اند؛ و آنان که در خلوتگه راز بر منظر خیال‌های پرفسون خیره مانده‌اند».

  دکتر علیرضا سمیع آذر، مدرس تاریخ هنر و مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران نیز در ابتدای مقاله‌ای مفصل درباره مجموعه «درها و یادها» که با تیتر «واقعیت و زیبایی» در بخش میانی کاتالوگ نمایشگاه عباس کیارستمی به چاپ رسیده، چنین نوشته است: "درها و یادها بی‌تردید متفاوت‌ترین و چالش برانگیزترین سری عکس‌های عباس کیارستمی به شمار می‌روند. آن‌ها مجموعه‌ای از تصاویر ساده و تا حدی راز آمیز درب‌های ورودی باشکوه و البته همیشه بسته‌ای هستند که معمولا در منتهاالیه کوچه‌های تاریک و بن بست قدیمی جای داشته‌اند. این درب‌ها تنها جلوه بیرونی خانه‌های درون‌گرای ایرانی را نمایش می‌دهند و در عین حال تصاویری نوستالژیک از محله و همسایگی را در خاطره‌ها بیدار می‌سازند. تمامی عکس‌ها در شرایط تصویری کاملا یکسان و بدون هرگونه مداخله هنرمند تهیه شده‌اند تا شاید در وحله اول بیانگر نوعی گونه‌شناسی درب‌های قدیمی ایرانی باشند. از این منظر مجموعه تصاویر نشان دهنده این واقعیت تعمق برانگیزند که درب‌های کلاسیک علاوه بر زیبایی در ترکیب و رنگ، از تنوع شکلی بسیار گسترده‌ای نیز برخور دارند».