مراسم رونمایی از مجموعه کتاب علی‌اکبر صادقی روز جمعه ۲۷ فروردین ۹۵ در گالری شیرین برگزار می‌شود.

   مراسم رونمایی از مجموعه کتاب علی‌اکبر صادقی، مجموعه کامل آثار گردآوردهٔ علی بختیاری و نمایش نسخهٔ ترمیم‌شدهٔ انیمیشن‌های هنرمند به همراه جلسهٔ نقد و گفت‌وگو با حضور فرشید مثقالی، جواد مجابی، علی بختیاری، و شهروز مهاجر و اکبر عالمی، روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه ساعت۱۶ در گالری شیرین برگزار می‌شود.

   این مجموعه کتاب در سه جلد تدوین‌ شده است: «کتاب زندگی: کتاب زندگی مروری بر کارهای اولیه علی‌اکبر صادقی است که در این دوره زمانی، روند شکل‌گیری زیبایی‌شناسی هنری این هنرمند بررسی‌شده است. در این دوره علی‌اکبر رسانه‌های هنری مختلفی مانند گرافیک، ویترای، پویانمایی و تصویرسازی را تجربه کرد. با مروری بر فعالیت‌های او در این دوره جنبه‌هایی از تاریخ هنری اجتماعی ایران از سال ۱۳۳۰ تا اواسط دهه پنجاه نمایان می‌شود.

   کتاب عشق: کتاب عشق مروری بر نقاشی‌های علی‌اکبر صادقی است که از میانه دهه پنجاه با مجموعه اسطوره و ریاضی آغاز شد و تا ۳۰ سال به طول انجامید. مجموعه آثار دیگر او مانند استتار، میخ‌ها، تولدی دیگر و ائتلاف بازتاب دقیقی از جهان شگرف فراواقعگرای هنرمند است.

   کتاب گم‌گشتگی: کتاب گم‌گشتگی مجموعه اشعاری را شامل می‌شود که علی‌اکبر در طی یک دورهٔ افسردگی شدید بین سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ سرود. در آن دوره او رمقی برای دست گرفتن قلم و نقاشی نداشت. فضای کلی شعر‌هایش بسیار سرگشته و ابتدایی در برخورد با فضای اطرافش و طبیعت است. هر شعر با طرحی کوچک که یادآور عناصر تصویری موجود شعر است، معرفی می‌شود.»