نمایشگاه آرمان گلستانه و مجتبی مقدسی با عنوان «دزداب، برای شهری که در آن بزرگ شدیم» از روز پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۹۵ در «گالری موزه جنوب شرق» زاهدان به نمایش درمی‌آید.

  به گفتهٔ دست‌اندرکاران، در این نمایشگاه ۱۵ عکس از زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان در کنار چیدمان دزداب ارائه‌ شده است. در توضیح نام دزداب آمده است: 

   «در این اقلیم اگر آبی که از باران حاصل شد اندک باشد، جاری نشده و به‌سرعت جذب زمین می‌شود. بدین ترتیب درحالی‌که رود فصلی خشک به نظر می‌رسد، در پایین‌دست رود برکه‌ای به وجود می‌آید که آب آن کم‌کم از لایه‌های شن بیرون زده است. نقل است از کشاورزان که به دلیل همین ویژگی خاک، نام این منطقه را دزداب نهادند. بدین معنی که خاک، آب را به‌سرعت می‌دزدد.»

   این ویژگی زمین‌شناسی الهام‌بخش این دو هنرمند برای ساخت چیدمان دزداب شده است. «دزداب» ادای دینی است به شهری که علیرغم تاریخ نه‌چندان کهن آن، منزلگاه اقوام گوناگونی بوده که چندین نسل در آن زیسته‌اند. این خاک علاوه بر آب، گویی دل مردمانش را نیز ربوده است. حتی کسانی که گاهی گذرشان به این شهر افتاده است، طعم خاک دامن‌گیر آن را نیز چشیده‌اند.

   آرمان گلستانه و مجتبی مقدسی متولد سال ۱۳۶۹ هستند و کودکی خود را در دزداب که نام قدیم شهر زاهدان است، سپری کرده‌اند. تعلق‌ خاطر به این منطقه باعث شد این دو نفر نمایشگاه سوم خود را با موضوع استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان برپا کنند.

گشایش: پنجشنبه ۲۶ فروردین – ساعت ۱۷ 
بازدید از این نمایشگاه تا ۳ اردیبهشت ۹۵ همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ ادامه دارد. 
گالری-موزه جنوب شرق ایران: زاهدان، خیابان شهید مطهری