در ادامهٔ پروژه‌های گالری آران، نمایشگاه آثار هادی علیجانی با عنوان «کارگاه شکار» از روز جمعه ۳ اردیبهشت ۹۵ در گالری آران گشایش می‌یابد.



   بهرنگ صمدزادگان دربارهٔ این نمایشگاه نوشته است:  آثار هادی علیجانی، صرف‌نظر از محتوای روایی، داستان‌سرایی و طنز ظریفی که در خوددارند حامل سعی مهمی هستند که اشاره به آن ضروری‌تر از نقل داستان آثار او است. این آثار به جد نشان‌دهندهٔ تلاش هنرمند برای رسیدن به‌حداعلای بهره‌گیری از تمام امکانات زبان-رسانه‌ نقاشی است. تلاش برای کنار هم گذاشتن تمام امکانات محدود این زبان برای رسیدن به پیکربندی هماهنگی میان روایت، فانتزی، فرم و تزئینات (ornaments) هنر همواره به‌غیراز آنکه در تلاش برای نمایش موضوعی، چه روایی و چه غیر روایی بوده است هدف دیگری را نیز بر دوش داشته و آن بازنمایی چالش هنرمند با مفهوم زیبایی است. مفهوم زیبایی فرا‌تر از رعایت قوانین و قواعد بصری است که به دایره‌ای از قرارداد‌ها محدود می‌شوند زیبایی دربارهٔ تشخیص و شکل‌گیری مجموعه‌ای از نظم، یا روابط، یا ایده‌ها است و بخشی از کار هنرمند نیز اندیشیدن به این است که چگونه بیننده را اغوا کند تا به آنچه انجام داده جذب شود.



   علیجانی در مجموعه اخیرش چالشی توأمان هم ازلحاظ ذهنی و هم فیزیکی را در جهانی از فانتزی‌های روایی و تصویری به نمایش می‌گذارد. طراحی گیاهان، آدم‌ها و حیوانات در نقاشی‌های او نشانگر مطالعه و کوشش او برای التقاط شکل‌های کوبیستی با فرم‌های اخذشده از نقاشی ایرانی است. حال‌آنکه نقش‌مایه‌های ریز و متراکم و بافت قطور و فرسایشی آثار گواهی دهنده‌. ی چالش هنرمند با همین فرم‌ها و آرایه‌ها و آگاهی از لزوم از آن خودسازی این ارزش‌های تاریخی به‌طور کاملاً محسوس و فیزیکی است. به همین سبب با بهره‌گیری آگاهانه از جزییات تصویری و روایی، آثار او تبدیل به جهانی منحصربه‌فرد از خیال و زیبایی شده‌اند که در کنار داستان‌سرایی، نمایش‌دهنده. ی چالشی مهم‌تر، چالش هنرمند برای خلق زبان و همچنین بازنمایی رای او در باب زیبایی هست.



گشایش: جمعه ۳ اردیبهشت – ساعت ۱۶

بازدید از این نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت ۹۵ همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. 

گالری آران: تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲