کتاب «عکاسی خیابانی با اریک کیم» نوشته‌ی اریک کیم، ترجمه‌ی شاهین غفاری و نیما رجبی از سوی نشر «تیسا» منتشر شد. 

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۲۳۲ صفحه با قیمت ۱۵۹۰۰ تومان به چاپ رسیده است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کنند.

   کتاب «عکاسی خیابانی با اریک کیم» که مجموعه‌ای از کتاب‌های الکترونیکی این عکاس خیابانی است را به جرأت می‌توان یک دستورالعمل اجرایی، معتبر و تجربی دانست که حاصل اجرای چندین کارگاه عکاسی و فعالیت‌های نویسنده در رشته عکاسی خیابانی است. انتقال تجربیات نویسنده به زبانی ساده، کاربردی و منطبق با تجربیات نسل جدید از ویژگی‌های جالب توجه این کتاب به شمار می رود. 

   اریک کیم که بی‌شک یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین افراد در زمینه عکاسی خیابانی است، مطالعات بسیار عمیق و گسترده‌ای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقه‌مندان منتقل می‌کند. وی با وجود فسلفه و بینش عمیقی که به عکاسی خبابانی دارد، نوشته‌هایش فاقد اصلاحات صقیل و پیچیده است و از این رو برای عموم علاقه مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است.

 اریک کیم در بخشی از کتاب، نگاه معنادار و عمق علاقه‌اش به عکاسی خیابانی را چنین بیان می‌کند: «عکاسی خیابانی برای من فقط عکاسی نیست. این یک روش زندگی است. عکاسی خیابانی به من شانس ماجراجویی بیشتر را می‌دهد. عکاسی خیابانی به من کمک می‌کند تا زیبایی دنیوی و عادی را درک کنم. عکاسی خیابانی به من کمک می‌کند تا احساساتم از دنیا را از طریق عکس‌هایم شرح دهم. عکاسی خیابانی باعث می‌شود من احساس سرزندگی کامل‌تری کنم.» 

   مقدمه‌ای بر عکاسی خیابانی، نحوه کار، تکنیک‌ها و روش‌های اجرای کار عکاسی خیابانی، تمرینات کارآمد و بسیار خوب برای غلبه بر ترس‌ها و نگرانی‌های عکاسی در خیابان، ساخت مجموعه عکس و ایجاد پروژه‌های عکاسی با راهکارهای خلاقانه و بررسی شیوه عملکرد خیابان عکاسی در شبکه‌های اجتماعی از جمله مباحثی است که در این کتاب به طور جامعی مورد بررسی قرار گرفته است.