نمایشگاه گروهی عکس زروان روح بخشان و متین توفیقی با عنوان «در غیاب آن»، جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ در گالری «شماره شش» افتتاح می‌شود. 

در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم «زروان روح‌بخشان» می‌خوانیم: «زمان می‌گذرد و هر حضور و وجودی را به غیاب و مرگ نزدیک می‌کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد تصویر عکاسی شده، تا آنجا که ممکن است، ثابت می‌ماند و در برابر نابودی و مرگ مقاومت می‌کند. اما در واقع تصویر لحظه‌ای از وجود است؛ لحظه‌ای از رویدادی که در زمان رخ داده است. عکس تصویری است از یک لحظه‌ی خاص؛ تصویری از لحظه‌ای درگذشته که دیگر حضور ندارد! چنان که بارت می‌گوید، عکس همواره متعلق به گذشته است. ما به واسطه‌ی عکس‌ها به یاد می‌آوریم آن لحظه، آنجا، آن شهر، آن خیابان، آن خانه، آن شخص، آن درخت را. با نگاه کردن به عکس‌ها به غیاب آن‌ها می‌نگریم.

   آنچه پیش روست، چه در قالب کتاب عکس و چه تک عکسی بر دیوار، در لحظه و آنی ثبت شده است و کنار هم نشینی آن، به‌‌ همان همیشگی تکراری، گذر زمان، نظر دارد. عکس‌هایی آنی که لحظاتی گذرا از گذار ما را به تصویر می‌کشند؛ ما و شهری که در آن زندگی می‌کنیم؛ در و دیوار و خیابان‌ها و مردمانی که معنا و شکل شهر را می‌سازند و درختانی که زندگی را ممکن می‌کنند. آری گویی که این گذاری است بی‌آغاز و بی‌انجام.» 
 

گشایش: جمعه ۲۴ اردیبهشت –  ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری پنجشنبه‌ها و ایام تعطیلات رسمی دایر نیست.
گالری شماره شش: تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف