نمایشگاه عکس و چیدمان سارا ساسانی با عنوان «رمزگشایی» از جمعه ۷ خرداد ۹۵ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

   در این نمایشگاه که با چیدمانی با مفهوم ساخت مجسمه همراه است؛ مفهومی که مبنی بر لحظه‌ای خاص از یک مجسمه‌ساز و اثرش است، ۱۳ فریم رنگی در ابعاد ۷۰×۱۰۵ سانتی‌متر به نمایش درمی‌آید.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده‌است: «برخی از افراد به خاطر پیشه و حرفه‌شان باید لباس‌های مخصوصی بپوشند، که ظاهرشان را خیلی تغییر می‌دهد. حجارهای سنگ به دلیل کار با متریال سخت سنگ مجبور به پوشیدن لباس‌هایی مخصوص هستند که چهره‌هایشان را به مانند نقابی می‌پوشانند. این لباس‌ها و ابزارها چهره‌ی مجسمه‌سازان را بسیار خشن و دلهره‌آور می‌کند و صدای بسیار گوش‌خراش سنگ‌فرزها محیط را هولناک و دهشتناک می‌کند. اما آن‌ها در پس این نقاب‌ها هویتی دیگر می‌یابند و چهره‌ای آرام و روحی پر فروغ می‌یابند. پس این پوشش‌ها و نقاب‌ها محل مناسبی برای سنجش و داوری نیست.»

   سارا ساسانی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی رشته«پژوهش هنر» از دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز است. او بیش از ۱۲ سال در زمینه عکاسی خبری و مستند اجتماعی و همچنین همکاری با روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و نشریات مختلف همکاری داشته‌ است. او همچنین در بیش از بیست نمایشگاه گروهی در داخل ایران و کشو‌هایی چون اتریش، فرانسه، آمریکا، ایتالیا و بلژیک شرکت کرده‌ و موفق به کسب سه رتبه‌ی نخست در جشنواره‌های داخلی شده‌ است.

گشایش: جمعه ۷ خرداد – ساعت ۱۷ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۱۶خرداد ۹۵ از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برای بازدید علاقه مندان دایر است.
نشانی: تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، خانه هنرمندان، گالری تابستان