هشتمین شماره از فصلنامه تخصصی عکاسی «نور رویایی» با محوریت ویرایش، پردازش و ادیت عکس با مطالبی از کاوه فرزانه، مهریار مهدوی‌نادری، امین کجوری، رضا پارسا، رامین کاکاوند و … منتشر شد.

  علاقه‌مندان می‌توانند این شماره از نشریه را که در ۵۲ صفحه بر روی کاغذ گلاسه و با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   رامین کاکاوند، مدیرمسئول نشریه نور رویایی در معرفی این شماره می‌نویسد: «واکنش افراد پس از دیدن تصاویر متفاوت است؛ برخی نقد می‌کنند، برخی دیگر به مدح اثر و موثرش می پردازند، برخی زبان به ذم تصویر می‌کشند و برخی دیگر که چیزی برای گفتن ندارند می‌پرسند: «فوتوشاپه؟» و با این پرسش اصالت و حیثیت عکس و عکاس را به چالش می‌کشند.

   در مقابل، شخص دیگری با خودستایی و نهایت غرور ذیل اشتراک‌گذاری عکسش در شبکه‌های اجتماعی عکاسی جهت اصیل نشان دادن اثرش و یا ستایش هنر عکاسی‌اش از عبارت «بدون ادیت» مدد می‌جوید تا شاید ناتوانی‌اش را در فن ویرایش عکس توجیه یا بهتر بگوییم پنهان نماید. اما به راستی آیا صرف ویرایش تصویر، به اصالت و حیثیت عکس و بعضاً عکاس خدشه وارد می‌آورد؟

   صرف نظر از مسئله جدال همیشگی میان سنت و مدرنیته، موضوعات مقالات شماره هشتم نشریه نور رویایی- هم از منظر تئوری و هم عملی-  حول محور ویرایش عکس تهیه و به زیور طبع آراسته شده است؛ و قطعا پاسخ‌های جامع و مانعی برای ذهن جستجوگر مخاطبین ارائه شده است. چرا که به عقیده حرفه‌ای‌ها پردازش و ادیت تصویر، فرایند عکاسی را کامل می‌کند.»