نمایشگاه عکس‌های حمیدرضا فرامرزی با عنوان «سیاه مثل برف» از ۲۱ خرداد ۹۵ در گالری دنا برگزار می‌شود.



   در این نمایشگاه که ۲۱ قطعه عکس در ابعاد ۵۰×۶۰ سانتیمتر با نگاهی نو به موضوع درختان به نمایش گذاشته می‌شود، درختان با همند و تنهایند، همچون کوه‌ها و آدمیانِ تنهای شاملو، آدم‌های بی‌سایه‌ روزگارِ امروز.  هنرمند با دغدغه‌ی با همانِ تنهایان، در این مجموعه با فرم‌های گوناگونی که از درختان انتخاب کرده در عکس‌ها به تجربه‌های تازه میدان می‌دهد تا هر کدام از آنها این سکوت و انزوای غریب و سردِ ساعت‌ها را به تماشاگر نشان دهد.



   بازی طبیعت بی‌جان با سایه‌ی درختانی که ریشه‌هایشان در گستره‌ای برفی و سرد پنهان است. درختانی ایستاده تنها در طبیعتی که در آن اثری از انسان نیست. گرچه در این عکس‌ها شاهد چیزی انسانی هستیم اما گویا نشانه‌ای‌ست که رنگ باخته و محو شده است. مناظری وسیع اما بسته و در عین حال خالی.



   در عکس‌ها که از روی نگاتیو سیاه و سفید چاپ شده، هیچ نشانه و المان قوی‌ای به چشم نمی‌خورد و هر چه هست سکوت است و سرما و  جدایی، بدون هیچ رد پایی از رفتن‌ها و آمدن‌ها. درخت‌ها شاخه‌های چندانی ندارند و در سرما بی‌بارند، تنهایی با برف و سنگینی ریشه‌ها را پوشانده و برف‌های سفید با پارادوکسی که در  اسم نمایشگاه وجود دارد دیگر سفید نیستند و سیاهی آن کلاغی است که از بارش برف زودتر از همه خبردار شده و روی برف‌ها دیده نمی‌شود و صدای دلتنگی را قار قار می‌کند .



علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ خرداد ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری دنا: تهران، میدان فردوسی، خیابان شهیدسپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی ، کوچه سوسن، پلاک ۴