فیلم «پرواز بادکنک قرمز» به کارگردانی هوشیائو شین، روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۹۵ از ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   در بخش «یک فیلم ساز یک نگاه؛ مروری بر سینمای هوشیائو شین»، فیلم «پرواز بادکنک قرمز» محصول سال ۲۰۰۸ (تایوان‌فرانسه) به مدت ۱۱۵ دقیقه از این کارگردان تایوانی به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد.

   «پرواز بادکنک قرمز» بعد از «کافه لومیر» دومین فیلمی‌ست که هو شیائو شین، فیلمساز تایوانی، در کشوری دیگر ساخته؛ و هر کس با سینمای هو آشنا باشد می‌داند که فیلم‌هایش چگونه در تاریخ تایوان و فرهنگ چین ریشه دوانده‌اند، فیلم‌هایی که همواره در صدد بوده‌اند تا دقیق‌ترین جزییات تاریخی، ریزترین بده‌بستان‌های زندگی اجتماعی و بزرگ‌ترین و ظریف‌ترین احساسات فردی مردمان آن سرزمین را به تصویر کشند.

   «پرواز بادکنک قرمز» در قدم اول فیلمی‌ست متعلق به مادر و پسر فرانسوی، سوزان و سیمون. روایت هو پیرامون زندگی آن‌ها بسط می‌یابد اما دوربینش جهانی بس وسیع‌تر را در قاب می‌گیرد: اتفاقات پیش‌پااُفتاده‌، فعالیت‌های روزمره، احساسات لحظه‌ای و عمیق، خاطره‌ها، آرزوها، حسرت‌ها، مکان‌ها در تعامل با آدم‌ها و اشیاء. در این میان سونگ همچون نظاره‌گری‌ست بر زندگی این دو، عنصری آرام در قاب، هم به لحاظ روانی و هم مکانی، می‌بیند، معمولاً فقط می‌شنود و در هیچ موردی اظهار نظر نمی‌کند، او همچون هو در مقام فیلم‌ساز مداخله‌گر نیست، هر چند در نهایت این سونگِ فیلم‌ساز است که بادکنک قرمز را وارد زندگی سیمون می‌کند، همچون عنصری رهایی‌بخش، یک تخیل شناور که برای اوج گرفتن‌اش هیچ محدودیتی قابل تصور نیست.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه‌های نمایش فیلم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هرهفته، ساعت ۱۷ به سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.