گروه کتاب‌های تصویری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، پس از چهار سال بررسی آثار تألیفی تصویری داستانی کشور از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰، «حافظ میرآفتابی» را به عنوان یکی از سه تصویرگر برتر چهار دهه تصویرسازی ایران در جشنواره‌ی «کتاب‌های تصویری داستانی» معرفی کرد.

   همچنین در بخش کتاب ها، از میان ۱۶ اثر نامزد شده، کتاب «رؤیای باد» نوشته‌ی نادر شریفی و به تصویرگری «حافظ میرآفتابی» به عنوان یکی از ۱۰ اثر برتر جشنواره، تقدیرنامه‌ی اثر برتر را از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک دریافت کرد.

   حافظ میرآفتابی متولد ۱۳۴۲، یکی از استادان مطرح آموزش هنر و مبانی هنرهای تجسمی در ایران و عضو هیات علمی دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران است که برای چند سال مدیریت گروه عکاسی این دانشکده را نیز برعهده داشته است.

   وی برنده‌ی پلاک زرین از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا و برگزیده‌ی ده‌ها سالانه و دوسالانه بین‌المللی تصویرگری ایتالیا، دانمارک، آلمان، اسپانیا، ژاپن، لهستان و … است که تا کنون تصویرگری کتاب‌های بسیاری را از جمله «باید به فکر فرشته بود»، «رویای باد»، «پیمان جهانی حقوق کودک»، «ژنرال‌ها»، «دست‌نوشته‌های ملکه سبا» و … بر عهده داشته‌است.

   کلاس «مبانی هنرهای تجسمی در عکاسی» نیز با تدریس حافظ میرآفتابی در «آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره به اینجا مراجعه و یا از ساعت ۱۱ تا ۱۹ با شماره تماس‌های ۳-۸۸۱۰۶۱۴۲ در ارتباط باشند.