پیکر عباس کیارستمی، سینماگر و عکاس نامدار ایرانی، ساعت ۸:۳۰ صبح یکشنبه ۲۰ تیرماه ۹۵ از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران در تهران تشییع خواهد شد.
 
  طبق اعلام دست‌اندرکاران مراسم و خانه سینما، پیکر این هنرمند بزرگ تاریخ سینمای جهان، صبح یکشنبه ۲۰ تیرماه ۹۵ بنا بر وصیتش جهت خاکسپاری در لواسان از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران تشییع می‌شود.  

  عباس کیارستمی، سینماگر مولف ایرانی که در زمینه عکاسی هم فعالیت داشت، پس از تحمل یک دوره بیماری گوارشی سرانجام عصر دوشنبه ۱۴ تیرماه ۹۵ در پاریس درگذشت.  گفتنی‌ست خانه سینما، بازیگران و کارگردانان سینمای ایران با صدور پیام‌هایی از عموم مردم ایران برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده‌اند.

  احمد کیارستمی، یکی از فرزندان او، هم در متنی برای این مراسم نوشته است: «پیشنهاد می‌کنم یکشنبه اگر به بدرقه پدرم می‌روید، لباس زیبا بپوشید که جشن زندگی پر ثمر و با افتخارش باشد نه عزای رفتنش. حضور او به این زودی از بین ما نخواهد رفت. در خانه او همیشه به روی هر علاقمندی باز بود و هنرش برای همه. از کسی نپرسید چقدر سینمایش را می‌شناسد. به جایش فیلم مورد علاقه‌تان را با یکدیگر تقسیم کنید و علت علاقه‌تان را بگویید. در فیلم‌های او پسر بچه‌ای روستایی به زیبایی بزرگترین ستارگان سینما بود. پیشنهاد می‌کنم اگر عکس یا فیلم می‌گیرید به زیبایی و درستی کادر دقت کنید، نه حضور اشخاص. اگر یک بار او را دیده باشید می‌دانید که چه قصه‌گوی خوبی بود. از مراسم با قصه بازگردید نه خاطره.

  می‌گفت بهترین دعا این است که هر جا هستی دلت همان‌جا باشد و بدترین نفرین این است که هر جا هستی دلت جای دیگری باشد. با دلتان آنجا باشید. دل من هم از اینجا پیش شما خواهد بود.»

طرح پوستر: فرهاد فزونی