کتاب «در جست‌و‌جوی زمانِ نو» با مجموعه‌ مقالاتی درباره‌ی تاریخ انتقادی هنر معاصر ایران که توسط ایمان افسریان گردآوری شده است، از سوی نشر «حرفه: هنرمند» منتشر شد.

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۲ جلد، در قطع وزیری با قیمت ۴۲ هزار تومان منتشر شده است، هم اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   کتاب «در جست‌وجویِ زمان نو»، عمدتا از چینش مجدد گزیده‌ای از مقالات بخش حرفه: نقاش شماره‌ی ۵۷ فصلنامه‌ی حرفه: هنرمند پدید آمده‌است و ادعای آن فراهم کردن مقدّماتی برای نگارش تاریخ انتقادی هنر معاصر ایران است.

   مقالات اول به هنر قاجاریه می‌پردازد. قاجاریه مفصل اتصال سنت بزرگ هنر ایرانی است با دوران تجدد. از پی آن، مقالاتِ مربوط به دوران تجدد را خواهید خواند. عصر تجدد دورانی است متفاوت با سال‌های ماقبل خود و هر توضیحی پیرامون هنر معاصر وابسته است به تعریفی از این دوران.  تقسیمات بعدی کتاب به روند تغییرات از سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۷۷ و این دوره‌ها اختصاص دارد که گفتمان‌ها جای خود را به یکدیگر می‌دهند و تحولات اجتماعی چهره‌ی دنیای هنر ایران را دگرگون می‌کند.

   مقالات این کتاب به قلم ایمان افسریان، آیدین آغداشلو، رویین پاکباز، آریاسپ دادبه، ثمیلا امیرابراهیمی، بابک احمدی، فرشید آذرنگ، منا زهتابچی، خیزران اسماعیل زاده، تورج حمیدیان، فائقه بقراطی، هدا اربابی، شادی ملک، علیرضا سیداحمدیان، محمدمنصور هاشمی، باوند بهپور، مریم عمرانی، مهسا فرهادی‌کیا، مهران مهاجر، وحید حکیم، مجید اخگر و مسلم خضری نوشته شده‌است.