نمایشگاه آثار عکاسی امیر‌علی میقانی با عنوان «من زنده هستم» از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۹۵ در «نگارخانه فرهنگ» قم برگزار می‌شود.

   امیر‌علی میقانی در بیانیه‌ی نمایشگاه خود می‌نویسد: «در دنیای امروز که به سرعت تکنولوژی و زندگی انسان در حال توسعه است، نیاز به حفظ محیط ‌زیست حیوانات بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. این در حالی است که بعضی از گونه‌های حیوانی بخشی از زندگی روزمره ما انسان‌ها هستند. با تمام سختی‌ها و دشواری‌ها برای عکاسی از حیوانات به این شیوه، در مجموعه پیش‌رو تلاش کرده‌ام تا جیوانات را در قالب یک شخصیت و نزدیک به پرتره‌های انسانی عکاسی کنم.

   آنچه در این مجموعه متمایز است شیوه عکاسی آن است، که از روش‌های معمول عکاسی از حیوانات در حیات‌وحش فاصله دارد و در فضای شبیه به استودیو عکاسی شده‌است و دلیل ارائه به این شیوه این بوده تا بتواند احساسات ویژه‌ای که شاید آمیزه‌ای از اطاعت و عصیان، عشق و نفرت و یا حتی شاید اسارت را به بیننده آن منتقل کند، که حیوانات نیز حقی برابر در زندگی در چارچوب بیولوژیک متعادل دارند و هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی‌رحمانه قرار گیرد.»

   علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا روز شنبه ۳۰ مرداد ۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ به نگارخانه فرهنگ به نشانی قم، خیابان دورشهر، بین کوچه ۱۰ و ۱۲ مراجعه کنند.