نمایشگاه انفرادی عکس‌های شهروز جلالت با عنوان «پره مرد» از شنبه ۶ شهریورماه ۹۵، ساعت ۱۸ در گالری «مارلیک» مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیای رشت گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه ۳۷ اثر با محوریت عکس‌های مستند از صید پره، شامل ثبت‌هایی از لحظه صید، استراحتگاه صیادان، کارگاه‌های ساخت و تعمیر تجهیزات صیادی و بازار فروش ماهی است. این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۹۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

   شهروز جلالت در بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌نویسد: « به باورِ من ، موقعیتِ انسان  نسبت به محیط اطرافش  اتفاقی نیست. ترکیب‌بندی‌‌ای که انسان با محیطِ پیرامونش می‌آفریند، خواه تضاد، خواه تشابه، ریشه در نگرش و روشی دارد که در زندگی برای خویش برگزیده و یا ناگزیر بدان سوق پیدا کرده‌است. گاه، ترکیب انسان با محیط و زوایایی که با عناصرِ بی‌جانِ اطراف  می‌سازد ، مفهومی جدید می‌آفریند که نقش آفرینانِ آن نیز از شکوهِ این چیدمان، آگاه نیستند.

   چیدمانی ناخودآگاه ، که از هم نشینیِ مردانِ پَرِه با طبیعت آفریده می‌شود ، همواره برای من چون نمایشی زنده و باشکوه بوده است. نمایشی دیرین. نمایشِ بیم‌ها و امیدهایِ انسان در رویارویی با طبیعت و عکس‌های من، در پیِ کشفِ رازِ درخششِ این نمایش کهن است.»

   شهروز جلالت عکاسی را از سال ۱۳۹۲ شروع کرده و آثار وی  تا کنون در  در چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی از جمله دوسالانه عکس گلستانه، جشنواره نقد بنا و فضای شهری، جشنواره جستار کیفیت در شهر، اولین مسابقه سراسری آب، جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس سبز و ….  پذیرفته شده‌است.