انجمن سینمای جوانان اهواز دومین گرنت عکاسی در ایران و اولین گرنت عکاسی در خوزستان را به‌نام و به‌یاد «علی هویسی» عکاس ۲۲ ساله خوزستانی، که مرداد ۹۴ بر اثر تصادف رانندگی فوت کرد، با حمایت خانواده‌ی این عکاس برگزار می‌کند.

   تعریف گرنت در دنیای هنر، کمک هزینه‌ی بلاعوضی است که برای انجام یا تکمیل یک پروژه هنری به هنرمند تعلق می‌گیرد. بنابراین، طبق سیاست‌های تدوین شده‌ی این گرنت، یک عکاس زیر ۲۲ سال، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی مستند خود تا سقف یک میلیون تومان از سوی خانواده هویسی مورد حمایت مالی قرار خواهد‌گرفت.

آیین‌نامه:
– اولین دوره گرنت عکاسی مستند علی هویسی با موضوع آزاد و ویژه عکاسان خوزستان برگزار می‌شود.
– تمام عکاسان زیر ۲۲ سال خوزستانی (متولدین سال ۱۳۷۲ و بعد از آن) می‌توانند برای شرکت در این گرنت اقدام نمایند.
– شرکت‌کنندگان لازم است در مرحله اول یک پروپوزال برای پروژه خود ارائه دهند. پروپوزال طرح پیشنهادی برای انجام یک پروژه است. این طرح باید به صورت نوشتاری باشد و در آن باید علت انجام پروژه، چگونگی انجام آن، اهداف و در صورت لزوم مفهوم کلی اثر شرح داده شود. لازم به ذکر است این نوشته باید جامع، منسجم و متقاعد کننده باشد چراکه اصلی‌ترین منبع داوران، برای انتخاب نفرات برتر است.
– تکمیل فرم ثبت نام ضروری است و شرکت کنندگان لازم است طرح خود را حداقل در ۳۰۰  کلمه (در قسمت متن پروپوزال در فرم ثبت نام) ارائه دهند. (برای دریافت فرم به کانال گرنت علی هویسی در تلگرام مراجعه کنید)
– ضروری است هر عکاس همراه پروپوزال حداقل ۳ فریم از عکس‌های پروژه خود را همراه فرم ثبت نام ارسال نماید. در صورتی که عکاس پروژه خود را آغاز نکرده‌است، می‌بایست به منظور آشنایی هیات داوران با میزان توانایی او، تعداد ۱۰ قطعه عکس «مستند» به شکل مجموعه یا تک‌عکس ارسال کند.
– آثار می‌بایست کاملاً مستند بوده و از هرگونه ویرایش نرم افزاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌کند، اجتناب شود.
–  از درج هرگونه نوشته‌ یا نشانه بر روی عکس‌ها خودداری شود.
– شرکت‌کنندگانی که طبق قوانین و شرایط اعلام شده آثار خود را ارسال نکنند، از دور رقابت حذف خواهند‌شد.
– شرکت‌کننده در این رقابت به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار‌کننده خارج است.
– هر شرکت‌کننده باید فرم ثبت‌نام و پوشه عکس‌ها را بر رویCD و حداکثر تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۵ به دبیرخانه (دفتر انجمن سینمای جوانان اهواز) ارسال کرده و یا به صورت حضوری تحویل دهد.
– ارسال سی‌دی پروپوزال و عکس‌ها به دبیرخانه، به منزله قبول کلیه مقررات گرنت است.
–  تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی نشده به عهده ستاد برگزاری گرنت است.
– در نیمه دوم مهر ۱۳۹۵، از میان عکاسانی که پروپوزال و عکس‌هایشان را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند ۱۰ نفر برای مرحله دوم برگزیده می‌شوند.
– بعد از اعلام اسامی نفرات برگزیده، برای ۱۰ عکاس منتخب مرحله دوم، دو ورکشاپ آموزشی تخصصی عکاسی مستند برگزار خواهد‌شد.
– ۱۰ عکاس منتخب مرحله دوم تا پایان آبان ۱۳۹۵ فرصت خواهند داشت، پروژه خود را بصورت عملی تا میزانی که برای داوران قابل ارزیابی باشد پیش ببرند.
– عکس‌های پروژه نهایی می بایست در محدوده استان خوزستان ثبت شوند.
– در نیمه اول آذر ۱۳۹۵، دبیرخانه گرنت بعد از بررسی ۱۰ پروژه‌ی در حال اجرا، نام برنده اصلی گرنت و همچنین دو عکاس شایسته تقدیر را اعلام خواهد‌کرد.
– مبلغ نقدی گرنت (یک میلیون تومان) فقط به برگزیده اول و طی دو مرحله اهدا خواهد شد. بخش اول مبلغ بعد از اعلام نتایج نهایی و بخش دوم آن، بعد از تکمیل مجموعه عکس برگزیده، اهدا خواهد شد و برنده گرنت موظف است، این کمک هزینه را صرف تکمیل پروژه‌ی خود کند.
– ۳ عکاس منتخب مرحله نهایی گرنت، باید ظرف مدت ۳ ماه، پروژه خود را تکمیل کنند و طی این مدت ۳ عکاس حرفه‌ای به عنوان راهنما و مشاور، آنها را در پیشبرد پروژه یاری خواهند‌کرد.
– در اسفند ۱۳۹۵ نمایشگاهی برای ارائه ۳ مجموعه عکس منتخب و تکمیل شده برپا خواهد‌ شد.

   همچنین ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ نشستی برای توجیه و راهنمایی متقاضیان شرکت در این گرنت در دفتر انجمن سینمای جوانان اهواز برگزار خواهد شد که اکیدا توصیه می‌شود علاقه‌مندان به شرکت در این گرنت حتما در این جلسه حضور داشته تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شرکت یا کسب موفقیت در این گرنت، پاسخ سوالات و شبهات خود را نیز دریافت کنند. (حضور در این جلسه فقط برای متقاضیان شرکت در گرنت امکان پذیر خواهد بود.)


دبیر گرنت:
رضا سیادت
دبیر اجرایی:
​سیدمدیار شجاعی‌فر
هیات داوران:
مسعود رضایی، امیرحسین کردونی، مهران همراهی

راه‌های ارتباطی و تماس: 
آدرس دبیرخانه:  اهواز، جاده ساحلی، پایین تر از فروشگاه رفاه، جنب موزه هنرهای معاصر، انجمن سینمای جوانان اهواز
شماره تماس: ۰۶۱۳۲۲۱۳۰۹۱
ساعات کار انجمن: هر روز (به جز جمعه و ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰