فیلم «زنگ تفریح» به کارگردانی ژاک تاتی، روز چهارشنبه۱۷ شهریورماه ۹۵، ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری کانون معماری این موزه به نمایش در‌می‌آید.

   این فیلم که در ادامه‌ی بخش «سینما و معماری» و محصول سال ۱۹۶۷ فرانسه است، به مدت ۱۲۰ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد‌شد. همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور شادمهر راستین ؛معمار، فیلم‌نامه نویس و منتقد سینمایی در سالن «سینما تک» موزه برگزار می‌شود.

   «زنگ تفریح» ژاک تاتی به صورت ۷۰ میلیمتری -که او باور داشت برای به تصویرکشیدن جهان مدرن مناسب‌ترین است- و با صدای پنج بانده‌ی استریوفونیک گرفته شده‌است. کار وی فراتر از طراحی صحنه بود؛ او در حومه‌ی پاریس یک شهر خیالی ساخت با خیابان‌هایش که سنگفرش ‌شده‌ بود، تیرهای چراغ برق، آبنما، برق و حتی در یکی از دکورهایش پلکانی متحرک داشت. این فضای شهری بعدها به «تاتی‌ویل» معروف شد . بودجه‌ی فیلم حین فرایند تولید به‌سرعت به اتمام رسید و شکست فیلم در جدول فروش، موقعیت شغلیِ او را، که زمانی فیلم ساز موفقی بود، ویران کرد. فیلم بیشتر مشغول معماری این فضاهاست تا بخواهد یک داستان را روایت کند. معماری فیلم به خودی خود کاراکتر اصلی است. ژاک تاتی ادعا کرده که تنها ستاره‌ی حقیقی فیلم دکور آن است.   

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و  یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.