فیلم‌های «نمایش ترومن» به کارگردانی پیتر ویر و «مطب دکتر کالیگاری» به کارگردانی رابرت وینه، در روزهای یکشنبه ۲۸ و چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۹۵، ساعت ۱۷ با همکاری کانون معماری و شهر در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   فیلم «نمایش ترومن»، محصول سال ۱۹۹۸ آمریکا به مدت ۱۰۲ دقیقه و فیلم «مطب دکتر کالیگاری»، محصول سال ۱۹۲۰ آلمان به مدت ۷۷ دقیقه در موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده خواهد‌شد.

   «نمایش ترومن» فیلمی درباره‌ی پروژه‌ی رسانه‌ای است که در آن تمامی ابعاد زندگی شخصیتی به نام ترومن بوربانک تحت پوشش دوربین‌های تلویزیونی قرار دارد، به این ترتیب که زیر گنبد عظیم استودیویی در هالیوود، شهری کامل به نام سی‌هاون (بهشت دریا) ساخته‌اند. این شهر هم امکانات مناسبی برای زندگی و رشد ترومن از کودکی دارد و هم حاوی پنج‌هزار دوربین مخفى است تا او را همه‌جا تحت‌نظر بگیرند. تصویربرداری «نمایش ترومن» عمدتاً در شهر سى‌ساید در ایالت فلوریدا انجام شده‌است.

   همچنین فیلم «مطب دکتر کالیگاری» ساخته‌ی روبرت وینه، با فرانسیس که در حال  بازگویی یک اتفاق ترسناک است، شروع می‌شود. او در داستانش از دو نفر حرف می‌زند: سزار، مردی که در خواب راه می‌رود و دکتر کالیگاری که او را در یک تابوت نگه می‌دارد و با هیپنوتیزم کنترلش می‌کند. فرانسیس از مرگ دوست نزدیکش، آلن، می‌گوید و اعتقاد دارد که سزار تحت فرمان دکتر کالیگاری او را به قتل رسانده‌است.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.