نمایشگاه «پنجره‌ای رو به هنر معاصر ایران» با نکوداشت «عباس کیارستمی»؛ فیلمساز و عکاس و «زاون قوکاسیان»؛ منتقد و پژوهشگر سینما با نمایش آثار نقاشی، عکس، معماری و سینما، از روز جمعه  ۲۴ شهریورماه ۹۵ در مرکز هنرهای تجربی ارمنستان آغاز شده‌است و تا هشتم مهرماه سال جاری ادامه دارد.

​   کیوریتور «پنجره‌ای رو به هنر معاصر ایران» شاکه پطروسیان است و نمایشگاه عکس ایران با همکاری انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسی میراث فرهنگی و مرکز هنرهای تجربی معاصر ارمنستان و به کیوریتوری مسعود زنده روح کرمانی؛ رییس انجمن عکاسان ایران برگزار شده‌است.

   در بخش عکس این نمایشگاه، ۳۴ عکس از ۱۱ عکاس از سومین و چهارمین همایش «ده روز با عکاسان» که سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ توسط انجمن عکاسان ایران برگزار شده، به نمایش گذاشته شده‌است.

   در این نمایشگاه سه عکس از «داریوش محمدخانی» از تخت جمشید با عنوان شکوه پارسه، چهار عکس از عکس‌های هوایی «فریدون کوچکی» با عنوان فرش زمردین، پنج عکس از پروژه‌ی آرت فتوگرافی از کناره دریای خزر از «مهدی وثوق نیا» با عنوان کناره، پنج عکس از پروژه‌ی آرت فتوگرافی جلوه بصری نما و المان‌های بیرونی خانه‌های هر شهر با عنوان رنگ رخسار از «فرید ثانی» و پنج عکس از پروژه‌ی آرت فتوگرافی انگاره‌ها و تصوراتی ذهنی از ماهیت انسان معاصر از «شکوفه بیاتی» در این نمایشگاه حضور دارد.

   همچنین آثاری از عکاسان انجمن عکاسی میراث فرهنگی نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌است. حسن غفاری و نامور عباسیان هر کدام با سه عکس، هاتف همایی با دو عکس و مرتضی مرادی، احمد بلباسی و مهدی قنبرپور هر کدام با یک عکس در این نمایشگاه حضور دارند.

   تقویت ارتباط بین‌المللی و برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌کشوری برای انتقال تجربه و ارتباط و آشنایی با فرهنگ‌های غنی از اهداف و برنامه‌های انجمن عکاسان ایران است و این نمایشگاه نیز در این راستا برگزار شده‌است.