نمایشگاه عکس‌های علیرضا کریمی‌صارمی با عنوان «رویای گوندولا» از روز جمعه ۲ مهرماه ۹۵ در گالری آس افتتاح می‌شود.

   در این نمایشگاه ۲۵ عکس در ابعاد ۱۲۰×۸۰ و ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر به نمایش درخواهد‌ آمد. این عکس‌ها حاصل سفر عکاس به شهر ونیز ایتالیا در سال ۲۰۰۹ میلادی است که تلاش کرده با نگاهی نو قایق‌های سنتی ونیز را به تصویر بکشد.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم علیرضا کریمی‌صارمی می‌خوانیم: «همراه مرغان دریایی از فراز آسمان دریای ادریاتیک بر سطح جزیره‌ای به شکل ماهی فرود آمدم، جزیره‌ای پر رمز و راز و افسون‌گر، جزیره‌ای آمیخته با داستان‌ها و رویاها، ونیز این گوهر شب چراغ قاره اروپا، این مهد تاریخ و هنر و خاطره‌ها .

   با نسیم دل‌انگیز دریا، از میان کوچه‌های باریک و آبراه‌های مشهور ونیز گذر کردم، بر روی پل‌های بی‌شمار آن ایستادم و گذر قایق‌ها و عشاق را دیدم. گویی زمان ایستاده بود. روح این شهر آرام آرام در وجودم ریشه می‌دواند.

   همچون قاصدکی سبک بال، دل به این سفر رویایی سپردم و مستانه‌ی ذهن خیال‌پردازم را رها کردم تا در این وادی عشق بتازم. هر شب سوار بر نسیم روح‌نواز شبانگاهی، با گوندولاها همراه شدم و ترنم رقص نور و آب را در جشنی باشکوه بر نهرهایی پر از نغمه‌های عاشقانه به تماشا نشستم.

   پهنه آینه وار آبراهای کوچک و بزرگ این شهر با انعکاس‌های وصف‌ناشدنی پیرامون خود، رنگ‌های آشنایی را برایم تداعی می‌کردند، رنگ‌های درخشان نگارگری ایرانی و کاشی‌های اصفهان و از سویی دیگر صدای آرام گذر باد از میان کوچه‌های باریک، موسیقی لطیفی را به گوش می‌رساند که گویی اشعار خیام را زمزمه می‌کنند.

   رقص نورهای لرزان و مواج در تاریکی عمیق شب، شکل‌های زیبا و شگفت‌انگیزی را ساخته و پرداخته می‌کرد که همچون رؤیایی شبانه به نظر می‌رسید و من با تمامی آنچه که در طول سالیان آموخته بودم سعی در ثبت آن کردم، نه آن‌گونه که بود بلکه آن‌گونه که روحم را می‌نواخت. حس عجیبی بود، گویی قلم مویی نقاشانه این تصاویر رقصان را از ذهن و چشم من عبور می‌داد و بر حسگر دوربینم می‌نشاند.

   حس این رنگ‌های جادویی روح مرا آن چنان مجذوب خود کرد که هر شب شاهد تجسمی از آن بر حافظه دوربینم شدم. آرام‌آرام و شب در پی شب رؤیاها متجسم شدند و نهایتاً رویای گوندولا ساخته و پرداخته شد.

   اینک از شما دعوت می‌کنم در این سفر ماورایی با من همراه شوید و مستانه ذهن خود را رها سازید تا ببینید آنچه را که من دیدم، دنیای رنگ‌ها و نورها، دنیای قایق‌ها، رویای گوندولا…»

   علیرضا کریمی صارمی فارغ التحصیل عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبا در کالیفرنیا، سالهاست که در دانشگاه‌های معتبر کشور دروس تخصصی هنر و عکاسی را تدریس می‌کند. وی طراح، بنیان‌گذار و مدیر آژانس عکس ایران  است.

گشایش: جمعه ۲ مهر – ساعت ۱۶
بازدید از این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۹۵ از ساعت ۱۰ تا ۲۲ ادامه دارد.
گالری آس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه، پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱