نمایشگاه عکس «کرانه» با عکس‌هایی از حسین نیکزاد آملی و آرش دهقانی از روز جمعه ۷ آبان‌ماه ۹۵، ساعت ۱۷ در گالری خیام بابل گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه، حسین نیکزاد آملی و آرش دهقانی، با محوریت‌ قراردادنِ تصاویری از کرانه‌ی جنوبی دریای خزر، سیاست‌ دیداریِ نگاه‌کردن به منطقه‌ای توریستی را دستمایه‌ی کار خود قرار می‌دهند.

   در بیانیه‌ی نمایشگاه «کرانه» آمده‌است: «سیاستِ دیداری نگاه‌کردن به شمال به‌مثابه یک مکانِ توریستی، متکی بر نوعی ایدئولوژی تولید و بازتولید تصویر است که از خلال تلاش و سیاحت عکاسان و مردم عادی شکل می‌یابد. این سیاست که بخش عمده‌ای از زندگیِ روزمره‌ی حاضر در این جغرافیا را نادیده می‌گیرد، با استفاده از عناصری چون بازتولیدِ چشم‌اندازهای «خوش‌منظر»، در پی ایجاد هویتی تماماً گردشگرانه است و شمال را به تصویری کالایی و ویترینی فروکاسته است.

   پروژه‌ی «کرانه» مفاهیم خود را با بهره‌گیری از چشم‌اندازهای حاشیه‌ی شهرها، نگاه به کرانه‌ی خزر و مواجهه‌ی انسان با منظره، بیان می‌کند و در کنار آن به همراهِ تصاویری آرشیوی، سعی در به‌چالش‌کشیدن این سیاستِ دیداری دارد.»

   بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خیام به‌نشانی بابل، خیابان شریعتی، معلم ۲۴، گل ۴، پلاک ۲۸ ادامه دارد.