نمایشگاه عکس‌های شیدا آرمانی با عنوان «نامانا» از روز پنج‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۹۵، ساعت ۱۶ در نگارخانه فرزاد مشهد گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه ۱۱ عکس در ابعاد ۸۰×۱۳۰ و یک عکس در ابعاد ۸۰×۱۶۰ با موضوع زندگی به نمایش گذاشته می‌شود.

   شیدا آرمانی در بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌نویسد: «چقدر کوتاه است…  زمان زندگی را می‌گویم، زمانش خیلی کوتاه است. با این همه کوتاهی‌اش، باز هم خیلی وقت‌ها تنهایش می‌گذاریم و اصلاً انگار نه انگار که زندگی مال ماست و ما کس و کارش هستیم.

   دائماً تلاش می‌کند که متوجه‌اش باشیم، هی میخواهد بگوید: هستم، مرا ببین، مرا بشنو، نگاهم کن، نوایم را بشنو…هی فریاد می‌زند… فریاد می‌زند: من زندگی‌ام، من زنده‌ام، چرا مرا رها می‌کنی، چرا مرا دوست نداری… من هنوز زنده‌ام، آخر چطور بودنم را کتمان می‌کنی. من نباشم مرگ جای مرا می‌گیرد، مرگ را بیشتر از من دوست داری؟

   آنقدر با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنیم، آنقدر همه چیز را جدی می‌گیریم، آنقدر به زندگی سخت می‌گیریم، آنقدر یقه‌ی زندگی را می‌گیریم و به دیوار می‌چسبانیمش که تا از دستمان در می‌رود و رهایش می‌کنیم، پا به فرار می‌گذارد و دیگر برنمی‌گردد… می‌رود و می‌رود… تمام می‌شود…

   گفت که مرا ببین، گفت که مرا بشنو…گفت که با من باشی لبریزی، لبریز از سرمستی، لبریز از شادی. نگاه کردیم اما ندیدیم. گوش کردیم اما نشنیدیم. جسم بود و جان نبود. جرم بود و نور نبود. زندگی… زندگی را ندیدیم… زندگی را نشنیدیم… زندگی را حس نکردیم… حس…

   زیبایی‌های زندگی همیشه هست، صدایش همیشه شنیدنی است… فقط کافیست چشم و گوشَت را باز کنی، باز باز باز…»    

   علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نگارخانه فرزاد به‌نشانی مشهد، بلوار سجاد، گلریز ۲، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.