​در ادامه‌ی برنامه نمایش فیلم در فصل پاییز و در بخش «چشم‌انداز سینمای دهه ۵۰ ژاپن»، فیلم‌های «صدای کوهستان» و «ابرهای شناور» به کارگردانی میکیو ناروسه در روزهای یکشنبه ۹ آبان‌ماه و چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۹۵، ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   فیلم «صدای کوهستان» محصول سال ۱۹۵۴ به مدت ۹۴ دقیقه و فیلم «ابرهای شناور» محصول سال ۱۹۵۵ به مدت ۱۱۸ دقیقه به زبان اصلی با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد. 

   «صدای کوهستان» هم مشابه بسیاری از آثار ناروسه است. این فیلم هم اقتباسی از یک اثر ادبی شناخته شده ژاپنی است (فومیکو هایاشی مهم‌ترین نویسنده‌ای بود که ناروسه بر اساس آثار او چندین فیلم ساخت). منبع اقتباس «آوای کوهستان»، رمانی به همین نام بود از یاسوناری کاواباتا که نخستین نویسنده ژاپنی است که نوبل ادبیات را دریافت کرده‌است. او از کودکی اطرافیان نزدیک خود را یکی یکی از دست داد تا مساله فقدان، رنج و انزوا برای او آشناترین مفاهیم زندگی باشد.

   ناروسه در «ابرهای شناور» داستان یوکیکو کودا (با بازی هیدکو تاکامینه) را روایت می‌کند که در روزهای پس از جنگ جهانی دوم برای از سرگرفتن رابطه‌اش با تومیوکا (ماسایوکی موری) به توکیو باز می‌گردد. مطمئناً خیلی ساده از همین خط داستانی هم می‌شود حدس زد که مضمون فیلم تغییر روابط و حالات انسانی پیش و پس از جنگ است، این‌که چطور جنگ بر عواطف آدم‌ها تاثیر می‌گذارد و چطور از سرگیری آن‌چه گذشته است به کاری دشوار بدل می‌شود. مخصوصا وقتی می‌بینیم تومیوکا حالا دیگر گرفتار همسر بیمارش است و با دیدن دوباره یوکیکو بهت‌زده می‌شود و… .

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.