نمایشگاه عکس‌های مرتضی خرمی با عنوان «خوابی در هیاهو» از روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۵ در نگارخانه بهار مشهد گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه ۲۰ عکس در ابعاد ۷۰×۱۰۰ از کادرهای ساده‌گرای فرم‌ها در طبیعت به نمایش گذاشته می‌شود.

   فرامرز عامل بردبار درباره‌ی مرتضی خرمی و آثار این هنرمند می‌نویسد: «خرمی عکاسی است که عمده فعالیت او بر می‌گردد به عکاسی طبیعت، مخصوصاً طبیعت ایران که من شاهد آن بودم. تکنیک خوب در اجرا به لحاظ نورخوانی دقیق، قاب‌بندی و کمپوزیسیون‌های بسیار خوب  باعث می‌شود که هر بیننده را مجذوب این عکس‌ها کند.

   نگاه مینیمال در برخی از عکس‌ها بر جذابیت آن کمک شایانی کرده‌است. نشان دادن نقاط بکر از طبیعت ایران بخشی دیگری از جذابیت عکس‌هاست چرا که میتوان حدس زد برای در قاب قرار دادن این مکان‌ها زحمت و وقت زیادی را صرف کرده‌است.»

  همچنین در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم مینا رحمانیان، مدیریت نگارخانه بهار آمده است: «نمایشگاه حاضر، حاصل سال‌ها همنشینی هنرمند با طبیعت است. او با انتخاب آگاهانه موقعیت و کادر در عکس‌هایش تصاویری بکر آفریده. در آثارش واقعیت و رویا در مرزی باریک شناورند. تلاش او برای دست‌یابی به خلوص در عکاسی تا اندازه بسیاری موفقیت‌آمیز بوده است.

   موسیقی رازآلود طبیعت گاه ما را به فکر فرو می‌برد و می‌اندیشیم که در کجای جهان ایستاده‌ایم؟ لحظه‌ای از هیاهوی دنیای پیرامون فاصله می‌گیریم و به خواب می‌رویم… خوابی که سراسر بیداری است. این بیداری و آگاهی نتیجه تلاش هنرمند است که با برگزیدن سادگی و پرهیز از پرگویی در کادرهایش به مخاطب خود احترام می‌گذارد.

   عباس کیارستمی معتقد بود که توضیحات اضافی اهانت به مخاطب است چه او خود توانایی تشخیص جزییات را دارد: بنفشه های زرد/بنفشه‌های بنفش/با هم/و جدا از هم. این شیوه بر خلاف ظاهر ساده‌اش بسیار دشوار است.»

   بازدید از این نمایشگاه تا روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه بهار به نشانی مشهد، کوهسنگی ۱۴، ابتدای حکیم نظامی ۱۰ ادامه دارد.