گالری دنا نمایشگاه عکس‌های حمید جانی‌پور با عنوان «سلفی نابلدان» را از ۸ نوامبر ۲۰۱۶ در گالری l'aleatoire پاریس برگزار می‌کند. 

   این نمایشگاه خردادماه سال ۹۵ همزمان با رونمایی از کتاب «سلفی نابلدان» توسط نشر مشکی، در گالری دنا برگزار شده‌بود. حمید جانی‌پور در توضیح این نمایشگاه می‌نویسد: «مجموعه عکس «سلفی‌نابلدان» به خودنگاره‌های نسلی می‌پردازد که تجسمی از عکاسی با ‏موبایل نداشته‌اند. ‎رویکردمان تحلیل خودنگاره در نقاشی و عکاسی است. تحلیلی که خودنگاره را با دیدگاه انتقادی به نظرییه «مرگ مؤلف» مطرح ‏می‌سازد. نظریه «مرگ مؤلف» رولان بارت از آرای مهم و پر استناد به ویژه در نقد هنری است. ‏

   با توجه به این‌که «خودنگاره» هنری فردگرا و معطوف به شخص مؤلف است در اینجا به مثابه نمودی از مؤلف فرض می‌شود و ‏سؤال‌هایی مطرح می‌شود از جمله: آیا می‌توان نظریه «مرگ مؤلف» را در همه آثار هنری تعمیم داد؟ آیا این نظریه در تحلیل ‏تصاویر خودنگاره، اعم از نقاشی یا عکاسی، هم‌چنان کارایی لازم را در حذف مؤلف دارد؟

   حضور تصویر فرد در خودنگاره بی‌دلیل و خالی از احساس نیست. در واقع نمایانگر رابطه میان فرد یا مؤلف با دنیای درون و بیرون ‏اوست. حضور مؤلف درخودنگاره‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا به مثابه نشانه‌ای از مؤلف است پس مؤلف را در همه آثار ‏نمی‌توان حذف کرد به ویژه در آثار هنری که تصویر مؤلف حضوری تمام و کمال داشته و یا به عنوان یکی از اجزا و عناصر اصلی ‏به تصویر در آمده باشد و مخاطب حضور فرد یا مؤلف را به مثابه  کلیت موضوع یا عنوان اصلی اثر و یا در زمره اجزای اصلی ‏موضوع ببیند.»

    حمید جانی‌پور متولد ۱۳۶۱، عکاسی حرفه‌ای را از سال ١٣٨٠ شروع کرد و تحصیلات دانشگاهی را در همین رشته گذراند. وی از سال ١٣٨۴ پروژه‌ی عکاسی از نویسندگان را با همکاری نشرچشمه شروع کرد و بیش از ۵ سال است که عکاسی سینما را در فیلم‌های سینمایی «از شیار ۱۴۳»، «بی‌سایه»، «نفس» و «از تهران تا بهشت» تجربه کرده‌است. جانی‌پور تاکنون در ٧ نمایشگاه انفرادی و بیش از ١۵ نمایشگاه گروهی عکس حضور داشته‌ است.

   بازدید از این نمایشگاه تا ۱۷ نوامبر ۲۰۱۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری l'aleatoire در شهر پاریس ادامه دارد.