نمایشگاه اجرا و اینستالیشن «تن ۲» کاری از گروه هنری «۳دا» از روز جمعه ۲۱ آبان ماه ۹۵ در گالری اکنون اصفهان گشایش می‌یابد.

   اینستالیشن «تن ۲» واکنشی است به محیط پیرامون. این بار در محیط گالری که مکانی برای نمایش و دیدن است، خودنگاره یا سلف پرتره‌هایی عرضه می‌شود و این امکان وجود دارد که مخاطب نیز سلف پرتره خویش را بسازد و از دریچه‌ای دیگر به خود دگرگون شده خویش نگاه کند. فضای گالری محیطی برای دیدن و بازدیدنِ این سلف پرتره‌هاست که بر روی هم نمایانده می‌شوند. جعبه‌ها و قاب‌هایی که پروژکتور و پرده‌ی نمایشِ گوشیِ همراه خواهند بود!

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده‌است: «تن من (هر کدام از ما) لا‌به‌لای لایه‌های زمان و مکان حرکت می‌کند. مسیری پر پیچ و خم که در هر نقطه‌ی آن خیل اطلاعات و داده‌های محیطی (تصاویر، صداها، طعم‌ها، بوها، بافت‌ها) «من» را احاطه می‌کنند و با نیازهای پیچیده تن من در هم می‌آمیزند. آمیزش تن و زمان و مکان، باعث شکل‌گیری خاطره و حافظه می‌شود.

   «۳دا» در مکانی که اکنون به نامِ گالری اکنون می‌شناسیم به حافظه‌ی کوتاه مدتِ این فضای ترکیبی می‌پردازد. ابتدا به عنوانِ موجودی شبانه بر لایه‌ی زیرینِ دیوارهای خالی گالری نقش بسته و سپس بر رویِ آن، از حضورِ دیگری، لایه‌هایِ بعدیِ حافظه‌ی فضا را رسم می‌کند.

   مارکز در ابتدایِ کتاب "زنده‌ام که روایت کنم" می‌گوید: «زندگی آنچه که زیسته‌ایم نیست، بلکه سراسر چیزی‌ست که به خاطر می‌آوریم تا بازگو کنیم.» به گمانِ «۳دا» چیزی که قدرتِ ثبت و بازگویی دارد، بخشِ کودکانه‌ی زیستن است که از بازی‌ها، کنجکاوی‌ها، شگفتی‌ها و رهایی‌ها شکل می‌گیرد.»

   علی میرزایی، هاوری دانش، حوری نعیمی، سهیلا ذبحی و افسانه شفیعی از گروه هنری «۳دا» طراحی و اجرای این برنامه را به عهده دارند. این گروه فعالیت خود را از خرداد ۱۳۹۵ در اصفهان با تعامل با شهر و هنرمندانش شروع کرده و بخشی از این فعالیت را در کانالی به نام Team3da مستند کرده است. 

   
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری اکنون به‌نشانی اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه افشین ۱۴، بن‌بست حریر، پلاک ۹ مراجعه کنند.