دوره آموزشی «عکاسی معاصر و فتومونتاژ» با همکاری گالری شماره شش و فصلنامه عکاسی از اول دی‌ماه ۹۵ با همکاری مهدی مقیم‌نژاد، سیامک فیلی‌زاده، بهمن رئوفی و صمد قربان‌زاده برگزار می‌شود.

   عکاسی فتومونتاژ یا به اصطلاح ساخته شده، شاخه‌ای از عکاسی است که قدمتی بیش از یک قرن دارد. این شاخه همواره در طول تاریخ بازتاب دهنده اتفاقات بیشماری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و …  بوده و در این راه توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

   شاید سهم مهم این موفقیت را بتوان در  نحوه شکل گیری یک اثر ساخته شده یا به اصطلاح فتومونتاژ دانست که بر خلاف عکاسی مستند یا لحظه‌ای از فرمی نمادین بهره می‌گیرد. فرمی که در آن رابطه میان دال و مدلول بر اساس قرارداد است. اما رشد این شاخه عکاسی در چند سال اخیر به‌خصوص در دوره دیجیتال که همراه با امکانات نرم افزاری بی‌شماری بوده است، توانسته مباحث جدیدتری را نیز در زمینه‌های گوناگون  مطرح سازد.

   در این میان و در کنار امکانات نرم افزاری، برای ایجاد یک اثر فتومونتاژ نیازمند چندین عامل از جمله تحقیق، تخیل، نشانه گذاری، عکسبرداری و… بوده تا بتوان یک اثر قابل ارائه و ارزشمندی را تولید کرد.

   در این دوره سعی خواهد شد به تحلیل، بررسی  وآشنایی با تاریخ و مباحث زیبایی شناسی فتومونتاژ در دوره کلاسیک و پسا دیجیتال، نحوه ایده یابی و گسترش آن در جهت شکل دادن یک پروژه، عکسبرداری، تکنیک و نحوه تولید اثر در نرم افزار و غیره اشاره شود. گفتنی است آشنایی کلی با تاریخ این شاخه از عکاسی و همچنین نحوه اجرای آن در نرم افزار از شرط‌های لازم جهت ثبت نام و حضور در کلاس‌ها خواهد بود.

   علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس می‌توانند تا ۳۰ آذرماه ۹۵ رزومه و نمونه کارهای خود را به آدرس ایمیل workshop.no6gallery@gmail.com  ارسال کنند. ثبت‌نام در این دوره محدود بوده و جزئیات بیشتر درباره برگزاری این دوره پس از بررسی رزومه‌های دریافتی اعلام خواهد شد.