کتاب عکس میشل ستبون، عکاس فرانسوی از رخدادهای دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

   مراسم رونمایی از این کتاب که در آن بیش از ۲۷۰ عکس سیاه و سفید و رنگی بر اساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است، همزمان با گشایش پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» با حضور میشل ستبون برگزار می‌شود.

   همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۳۳۶ صفحه با تیراژ ۳۰۰۰ نسخه به قیمت ۱۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده‌است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   سید عباس میرهاشمی، مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره انتشار این کتاب گفت: «چند سال پیش که در جریان یک رویداد فرهنگی ستبون به ایران آمده بود، توافق کردیم که عکس‌های او از انقلاب اسلامی در کتابی منتشر شود. با توجه به گذشت نزدیک به ۴۰ سال از تاریخ عکس‌ها، برای اسکن و ویرایش عکس‌ها و همچنین جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها تلاش زیادی شد و در نهایت این کتاب منتشر شد.»

   میشل ستبون از عکاسان مطرح بین المللی در بسیاری از وقایع دوران انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ حضور داشته و به این دلیل مجموعه عکس قابل اعتنایی دارد. راهپیمایی، تظاهرات مردم و پیامدهای آن، حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو و بازگشت امام به کشور، دیدارهای امام و … در این کتاب گردآوری شده است.

   گفتنی است ستبون در یکی از روزهای همایش «۱۰ روز با عکاسان»، نشست تخصصی با عکاسان خواهد داشت و ۳۳ عکس از عکس‌های این هنرمند در این همایش به نمایش گذاشته می‌شود.