نمایشگاهی از مجموعه‌ی شخصی فریدون آو با عنوان «چهره‌ها» از روز جمعه ۱۹ آذرماه ۹۵، ساعت ۱۶ در بنیاد لاجوردی گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه، تعداد قابل‌توجهی از آثار هنریِ مجموعه‌ی آو در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل آثاری گوناگون، از چیدمان اسباب و لوازم گرفته تا آثار مجسمه، نقاشی و عکاسی است و آثار نسل‌های مختلف با گرایشات متنوعِ سبکی را در بر می‌گیرد.  

   همانطور که از عنوان نمایشگاه پیداست، مضمون مشترک تمام این آثار «چهره» است. نمایش چنین مجموعه‌ی متنوعی، فرصتی فراهم میکند برای مشاهده‌ی نسبتی که هنرمندان مختلف با چهره‌نگاری برقرار کرده‌اند.

   بخشی از فعالیت هنری گسترده‌ی فریدون آو در این سالیان، خرید و نگهداری آثار هنری بوده است. بنیاد لاجوردی تلاش دارد با نمایش مجموعه‌ی شخصی وی بر این وجه فعالیت او تأکید کند. این مجموعه نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی وافر وی به گردآوری آثار هنری از نسل‌های مختلف و معرفی هنرمندان جوان است. این‌ها خود نشان‌دهنده‌ی اهمیت و تأثیری است که وی به‌عنوان مجموعه‌دار در هنر معاصر ایران داشته است.

   بنیاد لاجوردی امیدوار است با نمایش مجموعه‌ی شخصیِ فریدون آو فرصتی فراهم ‌شود تا دوباره بر نقش مجموعه‌دار و اهمیتی که می‌تواند در حوزه‌ی هنر داشته باشد تأمل کنیم. اهمیتی که امروزه بیش از پیش خود را در عالم هنر به رخ می‌کشد.

   در کنار نمایش «چهره‌ها»، همزمان نمایشى با عنوان «تصویرى از خود» به نمایشگاه‌گردانى فریدون آو در گالری‌های اُ و آران برگزار می‌شود که شامل آثار نقاشى، طراحى، حجم، ویدیو، موسیقى و… است. این دو مجموعه شامل لوح فشرده‌ى موسیقى و متون نیز است.

   بازدید از این نمایشگاه تا ۳۰ آذر‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بنیاد لاجوردی به‌نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، خیابان سپند شرقی، پلاک ۲۰، ساختمان ۳۲ ادامه دارد.