نمایشگاه گروهی عکس «حیوان درون» به کوشش حافظ روحانی، سوگل کاشانی و ژوبین میراسکندری از روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵ در گالری شماره شش گشایش می‌یابد.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم حافظ روحانی آمده است: «از همان زمان که پدران و مادران گم‌نام ما نخستین گله‌ی گاو را بر دیوار غارها تصویر کردند نه فقط آموختند که هنر می‌تواند «بیان» کند که در عین‌حال قدرت یگانه‌ی خود در دیدن و تصویر کردن توحش اطراف را نشان دادند و این همان زمانی بود که آن‌ها آرام‌آرام آموختند تا به مدد هوش خداداد از غارها بیرون بیایند، از همسایگی حیوانات فرار کنند تا تمدن ما را بسازند و از هراس زندگی در طبیعت بی‌منطق که بی‌دریغ دامان ساکنان حیات وحش را می‌گیرد، بگریزند.

   اما از مینوتور تا سانتور، از گرگ‌نما تا خون‌آشام‌، یا جن حتی که گاه با سم‌هایش بر آدمیان ظاهر می‌شود و آن‌ها را می‌ترساند، حیواناتی که ما به امید فردایی به‌تر رهای‌شان کرده بودیم، گه‌گاه به سراغ‌مان می‌آیند و برای دمی فقط هراس زندگی در طبیعت بی‌منطق را به یادمان می‌آورند.

   همه‌ی آن‌ها، با پیکره‌های نیمه انسانی / نیمه‌ حیوانی نه فقط یادآور نیمه‌ی حیوانی رها شده‌ی ما در غارها هستند که در عین‌حال تصویرگر همه‌ی هراس‌هایی هستند که ما در دل غارها رها کرده بودیم، ولی آن‌ها هم‌چون نفرینی ازلی با ما هستند و می‌مانند انگار.

   حیوان درون می‌توان تصویری از همه‌ی این‌ها باشد؛ تصویر هر هراس شخصی، یا خاطره‌ای گنگ از گذشته که به مانند رویای زیست آزادانه در غارها در خاطرات‌مان مانده است. اما بی‌تردید تصویر یک باور کوچک است که هنر حتماً با درونی‌ترین نیازهای ما پیوند داشته و دارد، همان چیزی که هنر معاصر، به اصرار می‌کوشد فراموش کند.»

   ژوبین میراسکندری، زروان روح‌بخشان، رضا شریفی، محسن شاهمردی، نامدار شیرازیان، علی قاضی، بهنام صادقی و مریم نیازاده از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

گشایش: جمعه ۲۶ آذرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز جمعه ۳ دی‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای پنج‌شنبه تعطیل است.
گالری شماره شش: تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف