نمایشگاه عکس‌های محمود ذاکری و محسن عباسی با عنوان «خنجر مانایی» از روز جمعه ۲۶ آذرماه ۹۵ در گالری آرته گشایش می‌یابد.

   در این نمایشگاه، ۱۵ عکس در ابعاد ۱۰۰×۷۰ سانتی­‌متر، تلفیقی از استیج و مستند اجتماعی به نمایش گذاشته خواهد شد. جلسه نقد و بررسی آثار جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ با حضور محمدرضا شریف زاده برگزار می شود.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم محمدرضا شریف‌زاده آمده است: «اگر «بودن» یک گناه جبری است؛ پس گروهی از ما آن را مرتکب می‌شوند. زیرا به پشت سر می نگرند تا نشانه هایی از نیاکانشان بدست آورند. (جبران خلیل جبران)

   بودن رویای بشر است و تجلی تمام تلاش‌های گاه و بی‌گاهش که نمی‌ماند و چه حیف. افسوس و صد افسوس که در درازنای تاریخ بودند و نماندند و حتی بدون اثری که امکان تعریف یا تحقیرش را بیابیم… بیابیم بودنی ابدی را و بنوشیم اکسیر مانایی را و بکاویم آنچه در سال‌های کوتاه بودن دیگران غیر از ما مقدور نیفتاد و تنها حسرتش ماند برایشان و نماند شاید برای ما پس از نوشیدن آن مایع مانایی.

   پس بر دریای خروشان مانایی قایق بودنمان را آرام آرام می‌رانیم و خنجر همیشه آماده را با تمام توان به عمق دریا پرتاب می‌کنیم تا ناگاه وسوسه سوراخ کردن قایق …»

گشایش: جمعه ۲۶ آذرماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۵ دی‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای ‌شنبه تعطیل است.
گالری آرته: تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک۳