نمایشگاه چهره‌ها و مکان‌ها در پرسه‌های غلامرضا امیربیگی به روایت بهزاد خسروی نوری با عنوان «زندگی یک دوره گرد از دریچه سوراخ سوزنی» از روز جمعه ۱۰ دی‌ماه ۹۵ در گالری پروژه‌های آران گشایش می‌یابد. 

   بهزاد خسروی نوری درباره‌ی این نمایشگاه می‌نویسد: «این داستان زندگی‌ مردمی است که پس از جنگ جهانی‌ دوم به تهران کوچیدند. مهاجرتی که تا سال ۱۳۳۵ در اوج ادامه داشت. مهاجرتی که به واسطه جنگ، قحطی و ورشکستگی اقتصادی شهرهای کوچک ناگزیر به کوچ شدند. مردمان این عکس‌ها از اهالی میمه اند. شهری کوچک در میانه راه اصفهان به کاشان در میانه فلات ایران. آن‌ها در جنوب غرب تهران ساکن شدند. جایی حوالی امامزاده حسن، منطقه ۱۷ شهری تهران و پرجمعیت‌ترین منطقه کلان شهر تهران با چهار برابر جمعیت در مقایسه با مناطق دیگر شهر.» 

   پیروز کلانتری نیز درباره‌ی عکس‌های این مجموعه نوشته است: «همۀ عکس‌ها را دیده‌‌ام، ذهن را در فضای همۀ عکس‌ها گردش می‌دهم و این‌جا بر عکس‌هایی از مجموعه مکث می‌کنم که خلاف عادت و فضای غالب بر عکس‌هایند و در برابر نقش و کارکرد عکس در آن دورۀ کار پدربزرگ عمل می‌کنند. موقعیت‌های ناآماده‌اند، یا رهایی و یلگی موضوع یا عکاس، یا دور بودن از ژست‌های معمول و همشکل برای دوربین، بی‌نیاز به پردۀ سیاه یا در بازی با آن و بی‌اعتنا به امر و توصیۀ کلان عکاسی در آن زمان، یعنی جدا شدن از حضور جاری و روزمره و در برابر دوربین قرار گرفتن برای پیوستن به زمان و تاریخ؛ و البته ماندگاری.» 

   همچنین در بخشی از متن کاتالوگ این نمایشگاه به قلم شهرام خسروی آمده است: «عکس‌ها از صرف تصویر بودن فرا‌تر می‌روند، آن‌ها ابژه‌های اجتماعی‌اند و سرشارند از تاریخ‌هایی به غیر از آنچه که ما می‌شناسیم، آن‌ها خاطره و داستان را فرا می‌خوانند و قصه‌هایی از تغییرات اجتماعی جامعه معاصر ایران می‌گویند. امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن، زنان و مردان، پیر و جوان داخل این عکس‌ها پا به عرصه‌ی منحصر به فرد هنر شدند تا دیده شوند. آن‌ها به ما نگاه می‌کنند و پرسش گرانه می‌خواهند که آن‌ها را بشناسیم. دیده شدنی که زمان زنده بودنشان انکار شد: در آن زمان آن‌ها فقط یک مشت دهاتی و شهرستانی بودند.» 

   بهزاد خسروی نوری متولد ۱۳۵۵، هنرمند و نویسنده، از دانشگاه تربیت مدرس تهران رشته فیلم فارغ التحصیل شده و تحصیلات خود را در رشته هنر در حوزه عمومی در دانشگاه کونست فاک استکلهم دنبال کرد. خسروی هم اکنون نیزدر دانشگاه کونست فاک بعنوان کاندیدای دکترا به تحصیل و تدریس مشغول است. 

گشایش: جمعه ۱۰ دی‌ماه ۹۵، ساعت ۱۶ تا ۲۰ 
بازدید از این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ ادامه دارد. 
گالری روزهای شنبه تعطیل است. 
گالری پروژه‌های آران: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵