نمایشگاه گروهی چندرسانه‌ای «جزر» از روز جمعه ۲۴ دی‌ماه ۹۵ در گالری راه‌ابریشم (شعبه پارک لاله) گشایش می‌یابد. 

   در این نمایشگاه که به همت رومین محتشم و زهرا قیاسی گردآوری شده، ۲۴ اثر در قالب عکس، نقاشی، مجسمه، ویدئو، ساندآرت و اینستالیشن به نمایش درخواهد آمد. انگیزه اصلی از برگزاری این نمایشگاه، پرداختن به مسائل محیط زیستی و نیز بیان اندوه عاطفی از دست رفتن منظره دریاچه بوده است. عنوان جزر نیز در واقع اشاره‌ای به پدیده طبیعی جزر و پس رفتن آب دریاهاست که در مورد دریاچه ارومیه این عنوان استعاری از پس رفتنی می‌گوید که پیشروی طبیعی دوباره در کارش نیست.

   مهرداد افسری، حمید بهجت، اعظم حسین‌آبادی، کریستف رضاعی، سیف‌اله صمدیان، احسان ضیائی، قاسم فتحی، آوین فرهادی، صمد قربان‌زاده، علیرضا قوجاری، زهرا قیاسی، رضا کیانیان، طرلان لطفی‌زاده، رومین محتشم، پری ملک‌زاده، معصومه مهتدی، تهمینه میرمطهری، ابراهیم نوروزی و مهدی وثوق‌نیا از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. 

   رضا کیانیان در بیانیه این نمایشگاه می‌نویسد: «این صدای آب است که دادخواهی می‌کند! این صدای آب است که شهادت می‌دهد! این پژواک صدای آب است که در هنر ایران پیچیده است! غرور کودکانه بشر با تکیه بر سطحی از دانش خواست تا نظم جاری طبیعت را اصلاح کند! با‎ دانشی که هر لحظه به وسیله این نظم بی‌همتا به شعوری تازه می‌رسد و خود را می‌شکند.

    عالمان سطحی فراموش می‌کنند که علم مقدس نیست و با پشت سرگذاشتن مداوم خود رشد می‌کند! به عکس هنر که با بازگشت به خود شکوفا می‌شود. هنر طبیعت را پاس می‌دارد ولی علم بر طبیعت شوریده است. 

   هنر و علم هر دو از طبیعت می‌آموزند و می‌دانند که با خلق میلیون‌ها اثر هنری دیگر و با کشف میلیون‌ها قانون علمی دیگر، طبیعت همچنان زاینده‌تر است. بخشی از خشکی دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و منابع زیرزمینی آب به گردن غرور این عالمان سطحی است. ما صدای آب هستیم و از عالمان بی‌غرور عمیق که خود با طبیعت همراه هستند می‌خواهیم که با ما در این برهوت صدای آب باشند!» 

گشایش: جمعه ۲۴ دی – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه از روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه تا روز دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. 
گالری روزهای شنبه و تعطیلات عمومی دایر نیست. 
گالری راه ابریشم (پارک لاله): تهران، بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، بین خیابان قدس و وصال، ساختمان تکنو آجر، شماره ۲۱۰