نمایشگاه عکس‌های مهران مهاجر با عنوان «بین و لابین» همزمان با رونمایی از کتاب این هنرمند با همین عنوان، از روز جمعه ۸ بهمن‌ماه ۹۵ در گالری دستان+۲ گشایش می‌یابد.

   جست‌وجوهاى تصویرى مهران مهاجر در این مجموعه، کندوکاوى در ادبیات عرفانى است و در عین حال مدام به کارهاى قبلى او اشاره دارد و آن‌ها را نیز میان سایه‌روشن‌ها مخفى مى‌کند.

   غزاله هدایت درباره‌ی این مجموعه می‌نویسد: «می‌توان پنداشت مهران مهاجر در این مجموعه با دلبستگی زبانی‌ای که دارد به صراحت نشانه‌ای نمایه‌ای را به درون قاب تصویر کشیده است. او با انگشت اشاره‌اش ما را به آن‌چه می‌خواهد ارجاع می‌دهد. با این‌کار انگار یک بار وجه نمایه‌ای عکس، یعنی ردی از بوده را نشان‌مان می‌دهد و یک بار هم هست را پیش روی‌مان می‌گذارد تا مبادا قدم به بیرونِ قاب عکس بگذاریم.

   او ما را به داخل تصویر و نگاه از میان دو انگشت، ما را به درون چیزها فرومی‌برد. هم ردی از واقعیت بیرون را می‌بینیم و هم خوِد آن‌چه را هست نظاره می‌کنیم. این نظام دال و مدلول مدام در عکس جابه‌جا می‌شود.»

   کتاب «بین و لابین» که هم‌زمان با گشایش این نمایشگاه منتشر و رونمایی می‌شود، شامل مقدمه‌ای از غزاله هدایت با ترجمه‌ی انگلیسی سهراب مهدوی است. این کتاب که توسط دستان منتشر می‌شود، در استودیو کارگاه با مدیریت هنری آریا کسایی طراحی و در چاپ راوی به چاپ رسیده است.

   مهران مهاجر متولد ۱۳۴۳، یکی از هنرمندان مطرح در عکاسی است که تأثیر او بر معاصرانش و همین‌طور نسل‌های بعدی، بسیار عمیق بوده، و نقش او به‌عنوان یک هنرمند و هم‌چنین معلم بر این تأثیر افزوده است. مهاجر پیش‌زمینه‌ای در زبان‌شناسی دارد و در آثارش به کنکاش در مفهوم بیان، حدود اشاره و دلالت، و مرزهای تعالی‌گرایی می‌پردازد. همچنین کارهای او تاکنون در بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی به‌نمایش درآمده‌اند.

گشایش: جمعه ۸ بهمن‌ماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۵ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه تعطیل است.
گالری دستان: تهران، خیابان فرشته، پلاک ۸۲