در ادامه برنامه نمایش فیلم در سالن سینما تک موزه در دوره چهل و ششم (فصل زمستان) و آخرین فیلم از بخش «سینما و جاز» به انتخاب احسان خوش‌بخت، فیلم «تلانیوس مانک: خالص، بدون چاشنی» به کارگردانی شارلوت زورین، روز یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۹۵ در موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود.

   این فیلم، محصول سال ۱۹۸۸ به مدت ۸۹ دقیقه، روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه، ساعت ۱۷ به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش در می‌آید.

   اساس شکل‌گیری مستند «تلانیوس مانک: خالص، بدون چاشنی»، به بیست سال پیش از آن باز می‌گردد. مایکل و کریستیان بلک‌ وود برای ساخت مستندی برای تلویزیون آلمان درباره تلانیوس مانک، آهنگساز و پیانیست انقلابی جاز، او را در آمریکا و همچنین در تور اروپایی‌اش در سال ۱۹۶۷ به مدت شش ماه همراهی کردند و حاصل، دو فیلم یک ساعته‌ بود (یکی در نیویورک و یکی در اروپا) که به زودی به فراموشی سپرده شد. اما مقدار زیادی از تصاویر گرفته شده از اجراهای زنده مانک و پشت صحنه‌ها، تمرین‌ها و ضبط‌های استودیویی در آن فیلم‌ها به کار نیامد و تا سال‌ها بعد بی‌استفاده باقی ماند. در اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی به همت بروس ریکر، مستندساز جاز و با همکاری کلینت ایستوود به عنوان تهیه‌کننده، پروژه ساخت مستندی تازه آغاز شد و شارلوت زورین کارگردانی آن را به عهده گرفت.

   فیلمِ «تلانیوس مانک: خالص، بدون چاشنی» که نام خود را از یکی از قطعات ساخته‌ی مانک گرفته است، در نهایت با استفاده از این فیلم‌ها در ترکیب با تصاویر آرشیوی از منابع مختلف (که مشارکت کلینت ایستوود بودجه‌ی لازم برای استفاده از آن‌ها را فراهم کرده بود) همراه با مصاحبه‌هایی با خانواده و نزدیکان او ساخته شد.

   علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در سینما تک، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.