هشتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی هنر معاصر با عنوان «بررسی دیدگاه‌های آرتور دانتو»، روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۹۵ توسط کمیته هنر معاصر پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

   این نشست علمی که به بهانه انتشار آخرین کتاب آرتور دانتو با عنوان «‌آنچه هنر است» و با حضور محمدرضا ابوالقاسمی و امیر نصری برگزار می‌شود، به طور خاص به بررسی دیدگاه‌های دانتو در زمینه عکاسی و نسبت هنر و بدن می‌پردازد.

   «آنچه هنر است» به عنوان آخرین نوشته‌ی این مورخ هنر و نظریه پرداز آمریکایی که چندماه پیش از مرگش به چاپ رسیده است، در واقع ثمره‌ی دهه‌ها عشق ژرف او به هنر به معنای عام آن و عصاره‌ی سال‌ها تأملات وی در زمینه هنر معاصر است. این کتاب در عین الهام‌بخش بودنش برای بسیاری از متفکران و دوست‌داران هنر معاصر، بسیاری از سوءفهم‌های رایج در باب هنر معاصر را نیز تقلیل داده‌است.

   گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، مابین خیابان ولیعصر(عج) و خیابان فلسطین، نبش خیابان برادران مظفر مراجعه کنند.