در ادامه برنامه نمایش فیلم در دوره چهل و ششم (فصل زمستان) سینما تک و دربخش «ژان لوک گدار:یک بار گذاری مجدد(بخش دوم)» روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۹۵ ساعت ۱۶، فیلم «فیلمی مثل بقیه»، محصول سال ۱۹۶۸ به مدت ۱۰۳ دقیقه، به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

   «فیلمی مثل بقیه» درباره گروهی پنج نفره از جوانانِ فرانسوی در گرماگرمِ ماه می ١٩۶٨، جایی در حومه و حاشیه‌ی پاریس بر پهنه‌ی سرسبزی از چمن‌زار که در پس‌زمینه‌ی آن مجتمعی از ساختمان‌های امروزی سنگینی خود را بر تجمعِ دوستانه، مبارزه‌جویانه‌ی آن‌ها و محیط دست‌نخورده‌ی طبیعی اطرافشان تحمیل می‌کند، گردآمده‌اند.

   همایش کوچکی که به آداب‌دانی و مناسک‌باوری بوهمیایی تابلوهای اُتو مولر یا «ناهار در چمن‌زار» مانه می‌مانَد. کوئنتت کلامی این دانشجویان در بزنگاهی تاریخی به مثابه‌ی کنشی سیاسی/ مقاومتی در برابرِ وضع موجود، در بافت فیلم گدار نقش می‌بندد.

   در اینجا، سرشت دیالوگ توامان کیفیتی سیاسی و دیالکتیکی دارد؛ نه صرفاً از این‌روی که فیلم در میانه‌ی نهاد‌های کلامی و برابرنهادهای واژگانی دانشجویانی اهل ونسن استقرار می‌یابد که در باب وضعیت، بحران و مبارزات کارگری (مشخصاً در کارخانه‌ی «رِنو»ی فِلَن) به گفتگو می‌پردازند. بلکه از دیگر سو، به واسطه‌ی اسلوب نحوی و فرمالی که گدار اتخاذ می‌کند.

   گدار با «فیلمی همچون بقیه»، انگاره‌هایی بنیادین از نسبتِ سوژه، رخدادِ اجتماعی/سیاسی و حقیقت را پیش می‌کشد. نسبت فردیت با جمعیت، صدا با سیما، حاشیه با متن، غیرشهری با شهری، دانشجو با کارگر، رنگ با سیاه‌وسفید، ناطق با صامت، داستان با مستند و در نهایت سینما با سیاست.

   علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در سینما تک، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.