آیین اختتامیه پنجمین جشن عکس «هرمزگان»، روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه با حضور عکاسان، هنرمندان و علاقمندان به عکاسی در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

   در این دوره کیارنگ علایی، حسام‌الدین انصاریان، روح‌اله بلوچی، سیوا شهباز و عبدالحسین رضوانی انتخاب و داوری آثار را برعهده داشتند و از بین ۱۸۵۳ عکس ارسال شده توسط  ۱۶۴ عکاس، در نهایت ۷۰ اثر از ۴۳ عکاس جهت ارائه در نمایشگاه انتخاب شد.

   در ابتدای این برنامه حسن بردال؛ دبیر پنجمین جشن عکس و رییس سابق انجمن عکاسان هرمزگان به شرحی از روند برگزاری این دوره پرداخت. وی حضور تعداد زیادی از عکاسان جوان را یکی از اتفاقات تازه‌ی این دوره دانست که با حضور در بخش استعداد جوان می‌توان در سال‌های آینده شاهد توانایی و خلاقیت‌شان بود.

   در ادامه‌ی مراسم ویدئویی از روند برگزاری برنامه و نشست‌ها و کارگاه‌های برگزار شده به نمایش درآمد و پس از آن در ویدئوی دیگری تمامی عکس‌های ارسال شده به جشن عکس پخش شد.

   بخش دیگری از برنامه به معرفی هیات‌مدیره جدید انجمن عکاسان هرمزگان اختصاص داشت. گفتنی است انتخابات سومین هیات‌مدیره انجمن عکاسان اوایل دی‌ماه ۹۵ برگزار و حسام‌الدین انصاریان، محمد بارکار، سمیه شاکری‌نسب، مهرزاد محمدی‌پور و کیومرث خوش‌صفت به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره و کورش صداقت به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند.

   در بخش پایانی مراسم نیز با اهدای لوح‌سپاس از داوران جشن قدردانی و اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره اعلام شد. همچنین از محدثه بشیریان‌زاده؛ عکاس ۱۲ساله بندرعباسی به عنوان خردسال‌ترین عکاس حاضر در جشن عکس نیز با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. اسامی برگزیدگان این دوره به شرح زیر است:

– بخش استعداد جوان زیر ۲۰سال:
عکاس برگزیده: علیرضا عباس‌زاده (یک سال حمایت آموزشی و حوزه در دوره‌های آموزشی انجمن عکاسان)
عکاس شایسته تقدیر: محمدامین رحیمی‌زاده

– بخش عکاسی با موبایل:
عکاس برگزیده: مهدی دادی‌زاده (حمایت از برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس به ارزش ۱۰میلیون ریال)
عکاس شایسته تقدیر: حسین پیغامی قراملکی

– بخش اصلی:
عکاس برگزیده: محمدهادی دادی‌زاده (حمایت از برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس به ارزش ۱۰میلیون ریال)
عکاس برگزیده: احسان رنجبری (حمایت از برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس به ارزش ۱۰میلیون ریال)
عکاس شایسته تقدیر: شیدا نعیمی

   شایان ذکر است پنجمین جشن عکس «هرمزگان» از ۱۹ بهمن ماه ۹۵ در فرهنگسرای طوبی بندرعباس آغاز و در طول برگزاری این برنامه، چندین نشست، کارگاه و تور عکاسی هرمز نیز برگزار شد.