شورای سیاست‌گذاری جایزه عکس «شید» مشتمل بر پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در در برگزاری هفتمین دوره از این جایزه در بیانیه‌ی زیر به اطلاع می‌رساند:

   «با همکاری مدیرعامل خانه هنرمندان و معاون فرهنگی و هنری خانه هنرمندان، جایزه مستقل عکس شید به خانه هنرمندان ایران؛ خانه‌ی عکاسان مستند اجتماعی، جایی که به آن تعلق داشت بازگشته و نمایشگاه آثار برگزیده هفتمین دوره جایزه عکس شید از ۲۵ فروردین‌ماه تا ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

   جایزه عکس شید همواره تلاش کرده است تا هویت خود را به‌عنوان یک رویداد هنری مستقل و غیردولتی حفظ کند. در این راه حمایت‌های جامعه عکاسی ایران نیز کمک کرده است تا شید بتواند در جامعه‌ای که رویدادهای فرهنگی در آن جوانمرگ می‌شوند، به هفتمین دوره خود برسد. وظیفه‌ی خود می‌دانیم از نیوشا توکلیان، شقایق مرادیان‌نژاد، فرزانه خادمیان، جاوید نیک‌پور و دیگر عکاسانی که در این سال‌ها از پروژه‌های شید حمایت مالی کرده‌اند، تشکر کنیم.»

   گفتنی است فراخوان هفتمین دوره جایزه عکس «شید» در روزهای آینده منتشر خواهد شد. این دوره جایزه نیز همانند دوره‌های گذشته‌، روند حرفه‌ای و مستقل خود را حفظ کرده و از حضور عکاسان سرشناس داخلی و بین‌المللی در ترکیب هیئت‌داوران بهره خواهد برد.